lördag 20 oktober 2012

Lysande?

Gårdagens övning resulterade i att tillverkning av nummerplåtsfäste/bakljusfäste påbörjades.
Emedan jag arbetade frenetiskt dök min advokat upp, istället för att hugga i och stötta mig med sin enorma erfarenhet och kunskap, så  hängav han sig fullt ut åt att övervaka det hela med kritiska ögon medan han drack grogg och skrockade i mjugg åt mitt trams.
Slutligen gav jag vika för mina inre lustar och bytte svetsen och filen mot grogg och manliga samtal.
Lite blev det dock gjort i garaget.

Det är lite pyssel att föra in en nummerplåt av svenska mått i ett motorcykelbygge utan att det blir fruktansvärt fult. - Särskilt om man vill att det ska vara smalt och utan fjollpinne...

Märket. Ost, nordost 6-9, tidvis regn med måttlig till dålig sikt.

Nej, det är inte färdigt än.

4 kommentarer:

  1. Lyktan ser aningen äldre ut än resterande stuk.

    Lägger ingen värdering i det, bara konstaterar.

    Det figurerar rykten att herrn och advokaten ska skaffa varsin grodhavssvarv inför den kommande säsongen.
    Det vore sann tragik utifallatt att det bara var rykten för att tuppa sig i hönshuset!

    Upp till bevis.

    Adjö.

    SvaraRadera
  2. kan man få fråga hur livet har gestaltats sig efter rakningen med kniv.o21håkan

    SvaraRadera
  3. Tänkte även jag kommentera akterlyset men kom att tänka på att jag har liknande "problem". Kanske skulle fota mitt. Och då för att kolla ifall det finns någon nörd som vet varifrån det härrör.

    SvaraRadera
  4. Erik.
    Jag vill inte ha opartiska konstateranden. - Jag vill veta om det är fult eller snyggt! ;)
    Jag kommer naturligtvis att behandla eventuell information på ett sätt som jag anser vara kutym...
    Ang. "grodhavssvarv" så har jag ingen mandat över min advokats förehavanden, men för egen del känns det inte aktuellt då jag har begränsad vana av såväl hög hastighet som tävlingsmotorcyklar och idrott.
    Den så kallade "tuppningen" du nämner är ju, trots allt, min paradgren!

    o21håkan.
    Livet efter knivrakning har varit som en dans på rosor!
    Att hönsen blev som galna kom iofs inte som en överraskning... Tur att man har ett psyke av stål.

    Grogg.
    Naturligtvis ska du lägga ut bild! - Det är dock ingen ursäkt att hoppa över den nu uteblivna kommentaren på akterlyset. ;)

    SvaraRadera