söndag 7 oktober 2012

Höstmatiné.

Jag fick en film idag, eller den kom sannolikt i Fredags men posthämtningsdisciplinen är inte optimal på godset längre...
Hursomhelst!
6over heter den och är en motorcyklismfilm inspelad i USA och jag tror att den kommer falla en fantommotorcyklist såsom undertecknad på läppen. Jag skulle vilja kolla på den ögona böj, men jag måste ju vara pigg och nyter inför morgondagens presumtiva lustmord.
Enligt uppgift ska den innehålla såväl "bobbers" som "Choppers" - och till den här filmen ska dom tydligen ha lejt in en sjutusande snitsig biografpianist också, vilket i så fall borgar för en mycket underhållande stund framför TV´n. Till råga på allt detta var filmen paketerad i ett mycket gentilt konvolut.
Så jävla typiskt att när man för en gångs skull har en juste film, ett rejält sug efter en öl, och som grädde på moset har man dessutom tillgång till öl, så skiter det sig på att man måste slå ikull i fållbänken istället!
Jag kommer att kontakta min advokat imorgon, då jag vet att han är svag för den är typen av underhållning finns det således en chans att han kommer att göra mig sällskap när visningen går av stapeln.

Slutligen.
Vad i helvete har det tagit åt Rj&P?!
Från att vara ett av världens absolut klämmigaste dansorkestrar, har dom nu övergått till att komponera nån slags pissmusik som inte platsar annorstädes än i en elektronisk genre! Att detta sker i samband med orkesterns 20-års jubileum gör mig bara ännu mer nedlåten. Jag har dock bara hört en låt från den nya skivan men det räckte för att jag skulle ta ut katastrofen i förskott.

Är det en indiepopskiva?

Stadig ask

Ibland smakar det med en kall...

6 kommentarer:

  1. Är denna förmodat trevliga rulle tillgänglig i vårt lilla rike? Sedan får jag väl tacka för många behagliga läsupplevelser, samt önska dig en riktig skitjakt (har av mina skjutglada vänner förstått att det är enda lyckönskningen som accepteras i dessa kretsar).

    TomCad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte om det är någon som för filmen inom nationens gränser, av gammal hävd gör jag primärt mina affärer på den internationella arenan.;-)
      Skitjaktsönskningen mottagen!

      Välkommen förresten. - Varsågod att sitta ned.

      Radera
  2. Nu undrar jag ivrigt om du hunnit kika på filmen? Kommer det en recension snart? Jag vill ju inte riskera att se filmen och kanske fälla ett okunnigt och felaktigt uttalande om den innan en riktig expert har uttalat sig om innehållet. Är bobbandet och choppandet i filmen gjort på ett högklassigt sätt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Recension vet jag inte men ett utlåtande kostar jag på mig.
      Filmen är mkt bra! Den är inte spektakulär på något sätt, men den belyser gammeldagsmotorcyklism på ett sätt som är väldigt tilltalande. Allt trams vad det gäller attityd osv, ges inget utrymme alls, utan den gör gällande att den gemensamma nämnaren är lusten att bygga och åka motorcykel. Kärlek till sin hobby.
      Balla järn finnes. Man blir på bra humör av att se den. - Iaf blev jag det.

      Radera
    2. Låter bra.
      väntar nu bara på att postverket ska leverera mitt paket med filmen.

      Radera
  3. Jag såg dom för nåt år sen på ett kalas och det var ju som du beskrev, en helt annan genre.
    RJ var hög som ett hus och det var elektriskt i 145db.

    Katastrof och besvikelse.

    SvaraRadera