lördag 6 oktober 2012

Alldeles lagom.




Eftersom älgjakten stundar var det idag dags för den sedvanliga jaktmiddagen. Fantastisk mat tillsammans med gräddan av traktens hedersmän - allt detta i vårt makalöst pråliga jaktslott - är ett mycket trevligt sätt att spendera en lördag. Efter avslutad förplägnad var det som vanligt poker och sprit - Jag lät ett par kronor rinna mellan fingrarna innan jag tackade för mig.
Väl hemkommen bröt jag min nykterhet med ett par, tre mahogny, vilka kittlade minna sinnen till randen av ormax. - Dom stillade dock inte mitt stormande behov av Triumphvård.
Just det!
Jag såg en s.k. "sportbåt" på vägen dit, sannolikt var den på väg till en tävling.
Jag kan inte begripa varför man köper en sån där racermaskin, på sjön ska man ju njuta av lugnet eller sköta sitt värv. Men det blir väl lekstuga där också om ingen sätter ned foten...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar