måndag 22 oktober 2012

Ett av naturens verkliga under.

Kräftor! - Denna, av Gudarna, så uppskattade skaffning.
Ikväll kostade jag på mig ett stann av ovan nämnda och naturligtvis rent bildligt beskrivna ambrosia. Till detta njöt jag, förutom vatten, den enda nektar dom små primörerna tarvar, nämligen en compote av spannmålsdestillat och druvdestillat blandat med Norrlands Cola

Just det!
Förut lovade jag att återkomma i ärendet om sickmaskinens ursprungsland. Jag har inte forskat i detta men jag bifogar en bild så att var och en, utefter eget intresse, kan kontrollera ehuru den är tillverkad i ett s.k. "kvalitetsland" eller ej.

Springerhalvan är också hemma, inte jättesnygg men iaf skapligt rak... Det blir lite pyssel i fräsen för att locka tillbaks den till ett värdigt liv, men det kommer att bli bra. - Bara vetskapen om att min springer har klyvt en Corvette, gör att det går lätt att lägga timmar på dess rehabilitering.

Märket. Nord, nordost 6-9, måttlig till god sikt.









2 kommentarer:

  1. Carl Kneusel, Zeulenroda
    Deutches kvalität. Numera heter dom Raster-Zeulenroda

    SvaraRadera
  2. Se där ja, det var ju inte det fabrikatet jag gissade på när jag såg den första bilden. Den jag står och vevar på under mina arbetsdagar är av märket WMW och är i de närmaste identisk i sitt utseende. Så är även färgen men det säger ju inte mycket med tanke på att snart sagt alla maskiner målades i gröna toner under minst 50 år, vad beror det på förresten?
    Maskinens hemland är - eller snarare var - förövrigt Östtyskland, tillvekad i mitten på 50-talet lagopå Chrusses tid. Hurvida TDR kan kallas för kvalitetsland kan man ju alltid diskutera med maskinen är i allra högsta grad kvakitativ, den har gått några varv nu....

    SvaraRadera