onsdag 24 oktober 2012

Mmm, verkstadsmiljö...

Idag besökte jag, å mitt arbetes vägnar, min vän Johan på dennes arbetsplats - Anton Johanssons Rostfria Verkstads AB.
Jag skulle bara hämta lite plåtar men bjöds som vanligt på muntrationer och makalöst mysig atmosfär.
Att befinna sig i en plåtverkstad är en ynnest, fina maskiner, trevligt ljud och dofter som minner om att man borde vara hemma och göra vettiga saker istället för att springa runt och förvärvsfjanta...

Johan hade kommit över ett demonstrationsexemplar av SHARP´s absolut senaste multimediaenhet - Vad man i vilda västern kallar för ett "entertainment center", vilken han glatt förevisade inför ett storögt auditorium (Dvs mig...)
Alla framtidens funktioner i en apparat, hela idén är så banbrytande att man ödmjukt måste inse att man, vare sig man vill eller inte, befinner sig vid randen av en mycket teknikorienterad framtid. Tyvärr är hela systemet så nytt att sändningarna inte har startat ännu, men det kommer!
Bilden var knivskarp i alla fall.

Såklart kapades dom plåtar jag beställt enligt angivna mått och det syntes tydligt att männen i verkstaden lever för sitt värv, där dom, likt mekaniska jordemödrar, rörde sig med en exakt precision mellan dom olika momenten.

Jag passade även på att inventera den gode Johans något övermotoriserade, så kallade Specialare. - En vacker skapelse med en sju hästars fällsågsmotor som borgar för goda varvtider.
Fraser om nedlägg som resulterar i hästskit i fickorna spred också glädje.

Mycket trevligt måste jag tillstå!











7 kommentarer:

  1. Till synes en makalös manick!
    Ja, två till och med.

    SvaraRadera
  2. Trevligt bygge.
    Jag har en kompis i gbg som klappat på en liknande smälla på sin sextiotals kontorsstol . Givetvis är lustgas monterat vilket resulterar i en toppfart runt hundra blås med originalhjul i kråm, ca fem cm. Styr gör man genom att köra fötterna i backen.

    Adjö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hundra blås på en kontorsstol måste klassas som dödsförakt.

      Radera
  3. jag har slagit runt på en astrimmad goped, när jag skulle impa på brudar endast iförd kalsonger. Arslet blev helt knas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha!
      Att nån gör illa sig för att den försöker impa på höns är oftast mycket underhållande.
      Goped förresten, finns dom fortfarande? Har inte sett nån på länge...

      Radera
  4. Köp multimediaenheten. Kombinerat med din betamax spelare så har du en hypermodern hemmabii

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att Betamax kommer att få det genomslag som SONY önskar. - Jag kommer att fortsätta köra med VIDEO 2000...

      Radera