torsdag 18 oktober 2012

Kolonialmaktsjämställdhetssolidaritet med en tvist.


Paket från drottningens England.
Gas, broms och kopplingswire med dom vitaste höljen man kan tänka sig - mycket trevligt måste jag tillstå!
Det vita symboliserar såklart frihet, och signalerar att det finns ett väl genomtänkt HBTQ synsätt på bygget. En del skulle nog säga tillbögat, men eftersom jag räknar mig som en del av den råa homosexualitetens förtrupper, så väljer jag att avstå den typen av vokabulär...
Eftersom vi lever i ett "Gratis allt till alla eftersom Sverige är ett rikt land!" samhälle med inslag av "Alla har samma rättigheter men inte samma skyldigheter!" samt ett litet litet uns av "Det finns inga skillnader mellan vare sig kön, ålder, etnicitet, religion eller kultur - den enda skillnaden som finns är Solidarisk eller Osolidarisk!" så kommer jag att försöka återspegla detta med mitt hojbygge. - Det kommer inte att bli lätt att bygga nåt som är så klanderfritt, och politiskt korrekt men jag kommer att göra mitt yttersta!
Mmm, den här hojen blir nog flucker att vila sina piffiga små skinkor på!

Efter färdigställandet kommer jag självklart att tillse att den alltid står fulltankad och nyservad, så att precis vem som helst kan nyttja den, dessutom helt utan motprestation.
Man kanske skulle köpa en släpkärra och köra hem hojen till den som vill låna och sen hämta den där den lämnats, så att man snabbt kan tanka upp den och lämna den till nästa användare? Kanske att man skulle säga upp sig också så att man kan bli riktigt utnyttjad...?
Jaja, den ska i alla fall återspegla vårt samhälle som den koloni det är. - Tyvärr är det lite otydligt vilka som är kolonialherrarna, men det lär väl klarna?

Slutligen.
Märket. Syd, sydväst 7-9, mest god sikt, tidvis något regn.

7 kommentarer:

  1. Du får skaffa en mobil verkstad med, det faller mig vara en självklarhet att den kommer att vara förknippad med någon form av haveri vid var retur. Med hänsyn till nästa hen på tur finns det ingen tid för att i lättja med komplett verkstad återställa körbarheten. Likt mcGyver ska du med hjälp av ett stearinljus och en blyertspenna kunna utföra allsköns operationer samtidigt som transport till näste sker.
    En säker form av finansiering av rik fritid verkar vara att uppnå en hög offentlig tjänsteposition, missköta den och sakta mjuklanda med en rejäl ekonomisk fallskärm. Rackarns att man hamnade inom den privata sfären, och dessutom tycker det är -för det mesta i alla fall- stimulerande. Fast inte på det sätt E Erlandsson insinuerar när hundar kommer på tal.
    Tjing! Hasse G

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Eskil den gamle gynnaren...
    Jag kan inte rå över att jag tänker på hans "tidelagstal" i riksdagen, varje gång jag hör hans namn.

    Ang. motorcykelpoolen så måste jag naturligtvis även stå för en fullutrustad mobil verkstad, hur skulle det annars se ut?
    Självklart ska dom som nyttjar hojen helt utan motprestation, kunna förutsätta att den alltid är i toppskick - allt annat vore ju en skam!

    SvaraRadera
  3. Glöm inte att även tillhandahålla erforderlig skyddsutrustning. Du kan ju inte riskera att hen skadar sig om vederbörande skulle klota. Vilket ju för övrigt skulle vara ditt fel, eftersom hen naturligtvis ej behöver tillse att hen har nödvändig kunskap att framföra ett fordon av 2-hjulig disposition. Det är ju, som bekant, alltid nån annans fel. Skyddsutrustningen får ju naturligtvis återlämnas i vilket skick som helst, eftersom det självklart är utlånarens ansvar. Körkort, klass A(obegränsad behörighet), är ju även det petitesser som hen inte behöver. Riksdagens ID-kort, eller för den delen EU-kommissionens, är tillfyllest! Fast det duger gott med Postens ID, eller medlemskort(vilket som helst).
    Liberté, égalité, fraternité!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lämna tillbaka skyddsutrustningen? I min värld glömmer man det, kan ju inbringa en slant på Tradera. Eller så är det -likt mycket annat- bara bra att ha utifall att.
      Hasse G

      Radera
  4. Glöm för fan inte reflexvästen!
    En annan grej skulle ju kunna vara att ta hojkort, så kan du köra den själv;-)
    Eller var fan, du kan ju få en kopia av mitt, det är ungefär så långt min civila olydnad vågar sträcka sig. Då kan ju jag stå i båttältet och jobba men ändå känna mig rebellisk varje gång du tar en tur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog ska jag ta hojkort allt, men först vi fira jul.
      Min civila olydnad sträcker sig nog inte tillräckligt långt för att jag ska våga låna ditt körkort. - Däremot lånar jag gärna din reflexväst!

      Radera
  5. Eftersom vårt företag brukar sponsra http://flexbert.se/modules/content/index.php?id=3 så kanske jag kunde ordna varsin Flexbert väst åt er så ni inte behöver dela.

    Kunde det vara något att trycka upp fräcka reflexvästar med SE Service logga? ;)

    SvaraRadera