fredag 31 maj 2013

Sommarfredag.

Veckans vinnare är här igen, för att fira detta kommer jag att njuta en iskall Gin och Tonic invid entrén till mitt överdådiga palats, i väntan på att lusten att göra nånting ska falla över mig.

Medan jag dinerade, som vanligt med Ljuset i mitt liv och de framtida arvtagarna till den Boréska kvarlåtenskapen, kom jag att tänka på att jag inte har en fungerande motorcykel. Detta är ett aber som inte under några omständigheter går att negligera, att jag under dagen lät investera i en hjälm gjorde inte saken ett dugg bättre eller lättare att utstå.

På tal om något helt annat och avsevärt mycket mer intressant...
Mitt sällsamma intresse för dryckenskap,och naturligtvis alla de Bacchi förkämpar som vigt sitt liv åt att predika det modesta traditionssupandets omisskännliga godhet, har gjort att min fantasi under dagen tagit sin tillflykt till det imaginära paradis som ett lagom antal lättgroggar utgör. I samband med dessa villfarelser har frågan om vad den svenska folkstommen kommer att låta svalka sig med under fredagens afton?

Vad väljer den växande svenska aristokratin att använda för att få fortsatt uppehållstillstånd i det uppsluppet nonchalanta lynnet? Hur önskar den brådmogna realskolestudenten fira sitt intåg i vuxenlivets ekivoka irrgångar? - Kanske att den låter en liten Curacao blomma på sin runda kind och barm, eller varför inte det lite mindre exotiska alternativet, två vita och en brun?

Som vanligt sitter jag som på nålar när det gäller kvällens presumtiva rapporter gällande den gemene kabinettbesökarens försök till berusning, avslappning eller kraftsamling för fortsatt leverne...
Så, låt höra!
Och kom ihåg. - I kabinettet finns ingen prestige, bara sanning.

10 kommentarer:

  1. Gin och tonic på bryggan ikväll...

    //Philip

    SvaraRadera
  2. Jag kom just in från lite trivselbilmeckning i trädgården, hällde upp en skvätt mörkt rom från Barbados, outspätt och rumstempererat som jag vill ha det, och gled in här för att kolla läget.

    Grattis till lappen, men inga egna hjul till Norrtälje alltså?

    /J B

    SvaraRadera
  3. Efter en dag med pyssel på kolonilotten som känns lite överflödigt men kulturellt rätt så färdigställdes en kalvstek. Under matlagandet som blev kalvstek med råstekt pot och gräddsås blev det en långburk spendrups och till krubbet så slog sommartörsten till med en Perlrosé inte så pjåkigt.
    /Tomas

    SvaraRadera
  4. När jag klev ut genom dörren för att njuta en Gin och Tonic hade min ouppfostrade grannen den ytterligt dåliga smaken att klippa sin gräsmatta. Beslöt mig därför att anlägga moteld medelst min trettiofemåriga Klippo vilken jag varvade å det gruvligaste. Motelden försenade därmed mitt sippande på tidigare nämnda drink. Må han brinna i Gehenna om detta upprepas.

    SvaraRadera
  5. Några kortburk Grön Tuborg i soffan, lyssnande till vad jag förmodar är kurdiska från grannarnas uteplats.
    God helg! Hasse G

    SvaraRadera
  6. Efter dagens motgångar finns inget annat val än ett helrör boxarsprit och en burk djäfligt ettrigt inlagd Västeråsgurka, för den pikanta eftersmakens skull. / En till marken slagen Acke

    SvaraRadera
  7. Status: Nykter och kommer därvidlag att fortsätta med detta tillstånd hela helgen då patron tarvar nyktra proletärer för densammes huserektering.

    Förövrigt ska du ha en eloge, herr Boré, som bjuder in den vanliga människan till detta gemytliga krypin!

    SvaraRadera
  8. Så småningom... sketans kommunister. Nå, i dalarna

    SvaraRadera
  9. Philip.
    Ett bra val och ett lite lustigt sammanträffande igen.

    J B.
    Tack.
    Ren sprit av en mer nobel kvalitet än brännvin inmundigas med fördel rumstempererat.

    Lazon.
    Kolonilott och kalvstek med råstekt och gräddsås! Tradition är verkligen beskrivande ord och definitivt ingen överdrift i sammanhanget.
    Om man inte visste bättre skulle man kunna tro att Socialdemokraterna får en pinne i September... ;)

    Tomas.
    Gin och Tonic hos dig också!

    Hasse G.
    Kortburk och kurdiska. - Välkommen till det internationella Sverige, känn dig som hemma. Eller kanske som borta...?

    Acke.
    Vadan denna totala olycka!?
    Behöver jag och kabinettets övriga besökare oroa oss för dig och ditt väl?
    Inlagd Västeråsgurka förresten! - Det måste väl pigga opp även den mest nedstämda farbrorn? :)

    Runar.
    Vad trevligt att se dig igen, det var ett tag sen...
    Som du säkert redan vet är det ju bättre att skratta med syndarna än att gråta med helgonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tydligt de! Idag dricks päronsoda/renat!

      //Philip

      Radera