fredag 10 maj 2013

En Fredag helt i min smak.

Den här dagen har haft en obeskrivlig lyster omkring sig.
Redan vid uppstigningen klockan sju kände jag att dagen bar något drömskt i sitt sköte och sedemera visade det sig naturligtvis att min kvinnliga intuition återigen fått rätt.

Fundering, fräsning och såklart lite gloriös finfilning blev sysselsättningen för större delen av dagen. Projekt BUSE har uppträtt exemplariskt under dagen och jag njöt i fulla drag av dess framsteg.
Efter att verkstadspasset avslutats, helt utan missöden, vid halv fyra var det dags att återvända till mitt hemman, väl där lastades den något trotsiga Triumph som min advokat förvaltar för vidare transport till Lundins Mekaniska.
Tanken var att förena nytta med nytta och lite nöje då jag skulle hämta dom två Concentrik liken jag lämnade till Rune för komplettering/montering och min advokat kunde då, i samma veva, lämna sin Triumph Tiger 110 som efter montering inte visat minsta intresse för att fungera.

Vi snackade om swinviktiga grejer som vertikalfräsar, spjällförgasare, tafatta stockholmare och den ytterst intima kopplingen mellan motorcyklar och vapen.
Rune var som vanligt vid ett mycket gott mod vilket naturligtvis smittade av sig...

Väl hemma igen mosade vi i oss kabanoss och tog en romgrogg efter maten.
Jag är enormt nöjd med dagen och jag funderar just nu på om jag ska skruva dit fuggarna på Tonton eller om jag ska kosta på mig att bli full?
Sannolikt kommer jag att sikta mot att bli full eftersom jag kan fiffla med hojen imorgon istället. - Det ska fan hålla på att böka med gammalt skit på nätterna när man istället kan njuta sommarens antågande under överinseende av en flaska hårdkokta sockerrör!
För att ge den eventuelle läsaren lite att åtrå bifogar jag, som grädde på moset, en bild på en magnetdrivning där en så kallad industrirem står som garant för den klanderfria tändningen.
Varsågoda!

Just det!
Jag hade med mig en utomordentligt vacker sadel hem från Lundins Mekaniska, en sadel som verkligen andas klassiskt hantverk, tradition och estetisk fulländning.








Docent Lundin utövar sin magi.







Som nya.


Hönständer?


2 kommentarer:

  1. Är det den hemliga beställarens, eller din pistol på bilderna?

    SvaraRadera
  2. Det är den ena ur en serie på två, mer än så kan jag inte säga i nuläget.
    Oavsett det så är ju en mottagen beställning ett åtagande man inte ruskar av sig hur som helst, därav kommer båda pistolerna att färdigställas enligt plan.
    Tyvärr har nu min ARD single fire bestämt sig för att inte leverera gnista så nu går den lilla tid som finns till att krångla med det skiten...
    Jag vet inte ens var man kan beställa spole till det lilla sattyget. - Fan!

    SvaraRadera