lördag 25 maj 2013

Familjedag.








Strul, tillsammans med inga mindre än självaste PRO, anordnade familjehäng på motorgården under dagen.
Eftersom jag har goda vänner i båda organisationerna tog jag min familj under armen, ringde min advokat och for dit.
Hoppborg och karusell för barnen samt motorcyklar och kaffe för tanterna och farbröderna, detta varvat med skitprat och allmän uppsluppenhet gjorde dagen i det närmaste magisk. - Det fina vädret gjorde naturligtvis också sitt till...
När jag gick runt inne på motorgården så kom jag, inte helt osökt, att tänka på en av mina favoritbarer - Pidas reggaebar.
Eftersom dess målgrupp oftast besöker baren efter skymning vill jag bifoga en bild som visar hur faciliteten ser ut till vardags.
Att påstå att detta är byggnadernas svar på dr Jekyll och mr Hyde är inte alls fel enligt mig, men den som varit där under Mälaren rakt/runt får såklart göra sin egen bedömning.
Väl hemma igen tvekade jag inte en tusendel över beslutet att laga Rom och Cola som en hyllning till sommaren.
Med reggaebarens trollska uppenbarelse i bakhuvudet, unnade jag mig till råga på allt lite extra citrus i groggen...

6 kommentarer:

  1. Den ljusblåa indianen är så jäkla mysig...Själv hade jag förmodligen valt en annan färg, fast det är ju jävligt löjligt att diskutera kulörval, men jag blev så sugen på att skriva något.
    Hörde på radion att Timbuktu gjort en låt om dumskallarna i förorten. Det hjälper förmodligen inte, men det är ett bra försök.
    Puss & Kram, din Rocket.

    SvaraRadera
  2. Jerker.
    Citrus. - En självklar del av dagens samtliga mål.

    rocket.
    Den ljusblå indianen är,precis som du säger, väldigt mysig.
    Timbuktu brukar väl göra låtar om folk som eldar bilar? - Den plumpe skulle nog hävda att han skriver låtar om den tilltänkta målgruppen i hopp om att kunna sälja några extra vax i storstädernas ytterområden...

    SvaraRadera
  3. rocket.
    Vaddå nej?
    Gjorde han inte en låt om upploppen i Paris för ett par år sedan?

    SvaraRadera
  4. Ingen aning. Han gjorde en låt som han kallade öppet brev till Göran person. Där sjunger han bland annat om att röka holk...Och det är ju inget vidare budskap. Nu har han blivit folklig och mysgubbe med hela sverige.

    SvaraRadera