söndag 12 maj 2013

Det var väl fan också!


När jag monterade förgasarna uppdagades det att mina otroligt läckra ventillock satt i vägen, jag behöver en distans mellan toppen och fuggen för att komma tillrätta med problemet.
En sån distans gick inte att uppbringa i brådrasket så det blev till att sätta tillbaka gubbjävelsoriginallocken.
Det duger naturligtvis för uppstart men sen vill jag nog bjussa brudarna på nåt läckrare...
Jag undrar förresten om den förlängning av insugsrören en distans innebär har stor betydelse?
Alltid är det nåt som trilskas.
Jag fick dessutom lov att montera/tillverka en dödare till magneten eftersom det inte fanns nån. Det är lite trångt i ett magnethus.

3 kommentarer:

  1. skall det inte vara en bakelitpackn el dyl mot ånglås

    SvaraRadera
  2. Trevligt !
    En förlängning av insuget kommer att sänka det avstämda varvtalet med ca 38varv /tum.
    Var det inte nån rörbit med ?

    Låter hälsa att bärplockaren har inte hittat ett enda bär...

    Dödare kan vara bra att ha när gasen hängt sig.

    SvaraRadera
  3. Anonym.
    Bakelitpackningen sitter redan där.

    Jerker.
    38varv/tum är ju inte mer än att man kan kompa upp det med vindavvisande klädsel.

    SvaraRadera