tisdag 28 maj 2013

Det är aldrig försent.

Trots att jag hunnit bli sjuttiofem år fyllda innan det blev dags kan jag nu deklarera att jag under dagen lyckats tillse att A-behörighet kommer att finnas tryckt på mitt nästa körkort.
I praktiken innebär detta att jag från och med nu tillåts köra motorcykel på allmän väg.

Sannolikt kommer jag att fira denna historiska händelse tillsammans med Ljuset i mitt liv, mina barn och min advokat samt eventuellt dennes barn.
En flaska Cava passar alltid när man ska fira och så även idag, saft får duga till barnungarna.

Det enda smolket i glädjebägaren är att jag inte har nån hoj som står färdig och väntar på att bli utbjuden på en sväng... Av just den anledningen har jag drabbats av en mycket märklig inre känsla.
En känsla bestående av en del enorm glädje och en del lite moloken saknad. - Jag kan inte beskriva den närmare än att den är EXAKT som basgången i Kris Kristofferson´s "Help me make it through the night".

Jaja.
Jag dricker väl upp Cavan innan jag går ut och sätter mig vid postlådan i väntan på magnetdelarna.

8 kommentarer:

  1. Det är ju så att man gråter när Kris visar vart skåpet ska stå .

    Jag måste nog hälla upp en stänkare och lyssna en gång till .
    När man ändå hällt upp en skvätt åker nog "These days" från "Texas Moon" plattan på med David Allan Coe. (Hela vinylen finns på youtube)
    Inte ett öga torrt.

    Gratulerar ännu en gång och förstår saknaden ,lite som julaftonskvällen när man var tio bast.

    SvaraRadera
  2. Sebban.
    Du om nån vet ju vad jag snackar om när det handlar om basgångar och Kris!

    SvaraRadera
  3. Ahhh...härligt! Minns med glädje när jag kickade igång min förta tunga mc med nytaget körkort i fickan. Skadad av alltför mycket MCM-läsande så ville jag absolut inte ha en japansk mc, H-D och Triumph var alldeles för dyra så det fick bli en Piaggio Vespa från 1966. Moppefröna garvade som fan åt gubben på Vespan.

    SvaraRadera
  4. Enda basgången jag kan är -Om jag var du med Mona Wessman, men kris är jag snart professor i. Lyssna på slow down old world med Willie Nelson och håll käft istället ;)

    SvaraRadera
  5. Grattis!
    Jag förstår aldrig vad det är för musik ni pratar om här, men den verkar ju bra.
    Jag ska dra mitt strå till stacken med några tips, förutom det rent uppenbara såsom plattan Ass Cobra med Turbonegro, och Kicked in the teeth med Zeke.

    The Sentinel med Judas Priest och Balladen om Fredrik åkare och Cecilia Lind.

    SvaraRadera
  6. Jag drar svepande av mig vegamössan och bugar ödmjukt i en tackgest till följd av gratulationerna.

    Därtill kan jag inte annat än instämma angående kvaliteten hos artister som Willie Nelson, Mona Wessman, Turbonegro och Cornelis.

    SvaraRadera