lördag 28 april 2012

Vem bryr sig om en trasig kork...?

Äntligen så sammanfaller ledighet och fint väder!
Efter avslutat melodikryss tog jag med mig en av barnungarna ut.
Medan sandlådelek hägrade för en av oss så hägrade en kopp kaffe och en, av Flugfiskaren donerad God of fire, tillsammans med boken Svenska Ordstäv - från 1939, för en av oss.
Mycket underhållande bok. - Om än lite tjatig..
Kaffet smakade naturligtvis bra och cigarren överraskade.
När jag rökte den så kom jag osökt in på Gunnars tidigare kommentar ang. AVO´s Intermezzo - "som en riktigt bra skolmatsalstant" och förlägger även mitt uttalande om God of fire till skolmiljö.

God of fire kan jämföras med en väldigt erfaren träslöjdslärare. - Först verkar han butter och barsk, men vartefter man lär känna varandra så visar det sig att han är väldigt trevlig och snäll,  han har pondus och hänger sig aldrig åt s.k. trams. Han är lite "grov" som person men han är mycket uppskattad för sin karaktär.

Slutligen vill jag klargöra att gårdagens korkfadäs är nu helt glömd och substitutkorken är t o m bättre än originalet!
Springa till Systemet och gnälla... Fnys!

Folkligt!
Den ser lite tuff ut.
Tack Ff.


Gördeln fick lämna eftersom
den har halva cigarren i sitt grepp.











7 kommentarer:

  1. Såg att du nämnde rökbord i "en annan blog". Jag har ett sådant mässingsschabrak med "6-bent spjälstaket under" inklusive cigarrburk, tändsticksaskhållare o askkopp i mässing + en ospec burk. Finns t.o.m. cigarett-/cigarillmunstycken med filter.

    Säker handknackat i Indien under imperiets storhetstid :)

    Synd att man inte röker?? Tyvärr duger det inte till blombord eftersom det ärgar redan vid åsynen av vatten. (och så anser "inredningsansvarige" att det inte passar in så det är förpassat till kallvinden, tills vidare)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om inredningsansvarig beslutar att rökbordet ska ut till försäljning så vill jag att du noterar mitt intresse för ett eventuellt ägarbyte.

      Radera
  2. Som gammtanten sa när grannen hennes tog livet av sej: "Je tytschä hä ä bra när fölk gör söm döm vill". Som en liten passus ang. gårdagens fadäs då´ra! Annars verkar det ju reda sej rätt bra på det Boréska residenset! Här i Dalarna blev det 13 mil på hojen, inte dumt det heller! Tänkte besöka det lokala Bishops Arms till kvällen. Tänkte beställa en lättgrogg. Ska bli intressant å se bartenderns ansiktsuttryck.:-) Rapport följer...

    SvaraRadera
  3. Förresten, här kommer mitt favoritordstäv:
    En annan gång går du hem, sa gumman, slog ryggen av grisen!

    Exit, stage left!!

    SvaraRadera
  4. Anders
    Bishops arms!
    Där har ju jag svingat en bägare i samband med Mooneyes hojskoj...

    SvaraRadera
  5. GOF är chef!! :-)
    Och tyvärr finns det inte så gott om dem :-(
    Totalt 75krukor à 24 garrar...

    SvaraRadera
  6. Förresten kom jag på en grej till nu, Stig Lindbergs "Berså" är jävligt juste! - Folkligt.

    SvaraRadera