måndag 16 april 2012

En riktig Klassiker.

Jag hade det stora nöjet att få plocka lite med en av mina entusiastbilar igår, hjulbyte stod på schemat.
Dom flesta kvarvarande exemplaren av dom här bilarna har ju hamnat hos samlare eller på motormuseum, personligen tycker jag, att om man har ynnesten att få förvalta en vagn av den här kalibern, så ska man dela med sig av glädjen och låta andra människor också få uppleva bilarna. Iofs på avstånd men ändå...
Mitt exemplar är i, hör och häpna, helt orört originalskick/bruksskick. Även original lättmetallfälgar sitter monterade under sommarhalvåret.
Visst, lacken skulle behöva en polering och så men överlag så är det en pärla.
Jag tänkte fira mitt värv med en cigarr men jag tyckte att det räckte med att njuta av bilen, det hade liksom blivit för mycket med en cigarr... Overkill på nåt vis.
En klassiker!
Det kan finnas en överraskning här...


3 kommentarer:

  1. Lite som ett kinderägg...
    Gobit, leksak och överraskning i ett!

    En sann pärla för övrigt.

    SvaraRadera
  2. En riktig pärla, men den är krävande. - En vagn av den här digniteten kräver ju att man agerar på det sätt som förväntas av en som ägare...
    Det är delvis därför jag har ett så aristokratiskt sätt, det är så lätt att man blir märkvärdig i bilens sällskap om man inte är vaksam.

    SvaraRadera
  3. Dt är ju väldigt framsynt av ingenjörena att ha monterat plast som håller ihop rosten!

    SvaraRadera