fredag 13 april 2012

Fredag.

Fredagar - Dom charmigt alkoholiserades afton...My favourite.
Ikväll har jag äran att ha en dryckesbroder på besök.
Kaffe, Punch, Mahognygroggar och ett jävla dividerande om vem som var med i vilken rockorkester och vilket år den och den skivan kom ut. - Jag dominerar inte kunskapsmässigt direkt kan jag säga...
Jag vill också passa på att delge er lite fakta.
Sångaren i The Doobie Brothers hade en sån extremt flucker mustach när det begav sig, jag önskar att jag hade skäggväxt.
En Eau De Vie och Trocadero har en vacker färg, bubblar ystert och ger ett så fruktansvärt uppsluppet intryck att man nästan blir rörd.
Jag kommer nog att röka upp min God of fire innan läggning.

Jag undrar ju lite nyfiket vad eventuella läsare av den här bloggen gör en afton som denna?
Kom igen nu för faan!

Bubbelibubbel...

Schucker musche!



29 kommentarer:

  1. Med en smula överdrift skulle man kunna kalla min fredag torftig.
    Ett besök på ICA, en hämtning på dagis och en nedladdad film med dålig kvalitet framför datorn eftersom den inte gick att se på via PS3.

    För att lätta upp stämningen lite tänkte jag äta lunch och ta en liten Bowmore till kaffet. Det är ju ändå lördag.

    SvaraRadera
  2. Lördagen började i alla fall med att fynda en gammal fin kaffekvarn från Peugeot (de började karriären med kvarnar), ett kammarlås, sex punschkoppar i tenn och två ölstop i tenn på det lokala loppiset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Började? Vad gör Peugeot nu för tiden då...?
      Tenn! Jo, märkvärdigt ska det vara hör jag, det duger inte med vad som helst.

      Radera
    2. De har faktiskt en viss produktion av salt- och pepparkvarnar fortfarande.

      Nu röks det en Flugfiskar-cigarr (Partagas) i solen, sörplas Flugfiskar-rekommenderad rom och läses Scanias militärfordonshistoria.

      Radera
    3. Och vad tycker du om den kombianationen då Gunnar?`

      //Flugfiskaren

      Radera
    4. Ibland är världen bra liten, har preis setat å tittat på Norrhyttans youtubekanal, i vissa filmer från VHS tiden är ju inspelade i Rimbo och Rö, har sommarstugan bara nån kilometer ifrån Ticksta motorstadion och har väl skändat ett par fordon i de trakterna jag med....

      // Flugfiskaren

      Radera
  3. Fredag kväll vart man solo med barnen, så efter de små liven somnat så började man kika i humidoren, hittade en custom rolled från Cuba, av måtten 197x19 avnjöts med Diplomatico 12 och en Old Speckled hen. Cigarren började som en smörkola/grädde och gick sedan över till jord, läder, peppar... Helt perfekt, brann jämnt och fint och inga justeringar eller omtändningar. när jag tid upp den så kändes den hård som fan så jag va lite rädd att den va pluggad, men draget var perfekt, utvecklade mycket kraftfulltjock rök och det var mycket nikotin i vilket jag gillar. Nu finns det bara ett problem, hur fan får jag tag i fler?? :-)

    //Flugfiskaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. "gick sedan över till jord, läder och peppar..."
      Det finns bestämt en liten finsmakare under den där högen av ihoptrasslad gammal flytlina, vadarstövlar och gammalt bös ;)
      Jag har provat en, för mig, ny Nicaraguacigarr idag. - Stark som själva fan! Jag återkommer med en lite mer utförlig beskrivning när jag nyktrat till...

      Radera
  4. Lester du verkar vara en bildad, kunnig och i vissa ämnen en påläst typ, denna uppfattning har jag skapat mig av att läsa dina inlägg på Stellan "Världsmästaren" Egenlands blogg Vardagsmighty och instinktivt så vänder jag mi i din riktning med ett mysterium, det gäller en båt men inte av trä, har du lust att maila mig på dp.race.tech@gmail.com så ska vi se om du kan lösa detta mysterium....

    DP says: Sitter här med en kall och väntar.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. DP.
      Spänningen är olidlig! - Mail kommer.

      Radera
  5. Doobie brothers suger ju hästkuk!

    Men en snygg skäggväxt vill ju alla män ha.

    Grogg är ju fingrejor.
    Gillar man som bloggägaren mörk rom så kan jag absolut rekommendera tex habana club, captain morgan eller liknande med en bra apelsinjos.
    Is eller inte är en religionsfråga.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Erik din spjuver!
      Rom och jos?!
      Jag önska att jag kunde döma ut detta mystifika påhitt direkt, men ärligt talat så låter det såpass märkligt att jag måste prova. - Just nu är jag lite för tunnblodig för ett sådant experiment men jag kommer att testa imorgon!

      Ang. målet med Doobie brothers sugkapacitet så låter jag källan till penisens primära fästpunkt vara upp till var och en att avgöra, jag bara konstaterade att sångaren har en jävligt lyxig mustasch. - Lite som en blandning av Lee Van Cleef och Charles Bronson men med ett uns bohem i...

      Radera
  6. Som de fräsiga kanadensarna i Walk off the earth sjunger: Sunny D and rum, yum yum.
    Så kör på josen och råmmen du.

    SvaraRadera
  7. Klockan är ju redan åtta på kvällen.
    Har du inte fått smaka på groggen än ?

    Charles Bronson är ju ett föredömme !
    Burt Reynolds är inte dum heller.

    SvaraRadera
  8. Lester - Hoppas att du inte bryr dig om skämtare som försöker lura i dig Captain Morgan och annat elände, speciellt inte ihop med juice. Det är givetvis bara ett elakt spratt!

    Lyssna hellre på Flugfiskarens romtips - det gjorde jag! Mycket trevliga dryckjom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har glömt vad den hette, men har för mig att det är en skäggig gubbe på etiketten? Venezuela va...?

      Radera
  9. Diplomatico finns 8 & 12 årig, köp 12an
    Ron Zacapa 23
    Plantation funkar också fint till cigarr

    Sen klarar du dig ett tag... :-)

    SvaraRadera
  10. Gunnar, finrom är ju en sak och grogg är ju en annan...
    Nu heter ju inte denna sida heter ju inte finrom...osv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den heter inte fulrom heller. Skulle bara ämnen direkt relaterade till sidans titel avhandlas blev det nog snart torftigt.

      Radera
  11. Sååå!
    Ordnung!
    Jag tar tillfället i akt och passar på att klargöra ett par saker.
    Jag gillar god Rom, Calvados, Portvin mm.
    Men groggar i dom flesta former är också en nödvändighet för fortsatt levnad.
    Det ena behöver ju inte utesluta det andra.
    Jag kan ju tom njuta av en Kaluha och mjölk om det skulle knipa riktigt jävligt... Hahaha
    Ang Captain Morgan så dricker jag den ibland med Coca Cola, och uppskattar det. Köper dock inte Captain själv eftersom det står "farben mit karamell" på etiketten - det känns inte genuint...

    SvaraRadera
  12. Hehe, tur att vi har en dagisfröken som kan ta gossarna i örat.

    SvaraRadera
  13. Besvikelsen är enorm!
    Här bjuder man på bohemmustasch och det enda ni bryr er om är fulgroggar och näsviseri... Hehehe

    SvaraRadera
  14. Portvin.. Hmm fan nu blev jag sugen som fan på att lyssna på Thåström. Lester vad rekommenderar du i bolagets sortiment? Och är det ett folk eller snoffs dryck?

    Gunnar, du har en fråga lite längre upp...

    SvaraRadera
  15. Grådask är fint.
    Portvin är nog snoffseri men jag håller på att ta tillbaks det...

    SvaraRadera
  16. Till Thåström passar det väl bäst med kir....

    Punken är död, länge leve punken !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thåström - Vilket skit! :)
      Det enda som är ballt med Thåström är att han har lirat ihop med Gunnar Ljungstedt...

      Radera
  17. Hittade en sida som kanske kan intressera folket ?

    http://www.systembolaget.se/Dryckeskunskap/Om-sprit/Romens-ruskiga-historia/

    SvaraRadera
  18. Flugfiskaren - Partagas var ett kärt återseende, det var länge sedan jag rökte en sådan. Snäll och trygg cigarr! Det enda i kombinationen som inte var så bra var väl att det blev jävligt kallt när solen gick ner.

    Portvin är fint om man gillar ost. Jag har alltid Grådask hemma, plus några flaskor Graham's Late Bottled Vintage som är mitt "husets vin". Till vinet behöver man förstås lite sköna ostar. Gillar man det franska så rekommenderar jag ett besök hos Collins Ostbod i Norrtälje, föredrar man lokalproducerat är Visthusboden i Stora Skedvi min leverantör.

    Varför skulle portvin vara snoffseri? Det är ju gott, räcker inte det som skäl för en knegare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Portvin skulle vara snoffseri av samma anledning som att te x Cherry kan uppfattas som snoffseri. - Tradition.

      Hmm...
      Detta ämne kanske tarvar ett inlägg? - Socioekonomisk rusdryckstradition.

      Radera