torsdag 5 april 2012

Ett skepp kommer lastat...

Idag dök ytterligare ett överraskningspaket upp i brevlådan!
Piptobak av två olika sorter. Spontant så upplevde jag att båda sorterna är betydligt lyxigare än vad jag är van vid. Det hör iofs till saken att jag är van vid GHB och det är ju mer av en folktobak än nåt annat.
I paketet rymdes dessutom en cigarr av det enormt tilltalande märket GOD OF FIRE, som jag planerar att avnjuta hemma hos min älskade mor efter att Påskmiddagen är avklarad, förutsatt att man får sitta ned i lugn och ro i en timme...
Slutligen hade den otroligt vänlige paketavsändaren bifogat en burk Autosol Kromskyddsfett!
Kromskyddsfett. Det gör mig yster! Jag hoppas att det funkar på aluminium, mässing och rostfritt också?
Lite lustigt är att jag har kollat lite efter nåt liknande att behandla mina nya Supremes till raggarbilen med.


Paketet gjorde naturligtvis min kväll och jag blev så pass uppe i varv att jag istället för att läsa Svenska Motormän i Ord och Bild bara ögnade igenom den som hastigast för att sedan raska mig ut i garaget.(En del bilder från boken finns till beskådan längre ned på sidan) Väl där bjöd jag mig själv på den otroligt fluckra uppgiften att påbörja slipning/polering av lite Triumphmotordetaljer.
Slipa är inte swinkul men av nån jävligt konstig anledning så tycker jag att det är ganska avkopplande... Det har säkert med min diagnos att göra? Jag får nog fråga Dr. Bengtsson nästa gång.

Eftersom våtslipning är ett jävla kladdande så fyllde jag munhålan med grovt snus istället för att prova mina nyfådda tobaksvaror. Humöret var redan på en så pass hög nivå att en ytterligare vällustaktivitet eventuellt hade ramponerat det nyttiga jag höll på med och kvällen kanske hade slutat i salongsberusning och punkrock, istället för riktslipning av växellådskåpa...
Provrökning av den lite tuffare cutten kommer primärt att ske under morgondagen. Om jag är på humör kanske jag provar den Danska varianten med den justea smak/lukt skalan på också.

Vem paketet kom ifrån?
En ledtråd är - Idrottsmässigt upp och nedtagande av, oftast, ädelfisk som te.x. Laxöring och Harr.

En liten passus är att  jag inte kan sluta tänka på negerbollar, fan va smarrigt!


Den ser god ut....



Informativ baksida

Grovskuret.



Sanningen om motormännen.







Blygsam beskrivning.













Jag ville bara passa på att visa
hur en modern MC ser ut.







6 kommentarer:

  1. Storfräsare i närbild!
    Autosolen fungerar ju på alla metaller står det.
    Det är bara att vräka på.

    SvaraRadera
  2. Jag fick också paket från samma figur.
    Måste vara tobaksindustrins svar på påskharen.

    Att han skickar teasers till en nybörjarcigarrökare som Lester förstår jag. Det är samma metod som kranarna använder utanför mellanstadieskolorna, första fixen gratis. Förmodligen har Flugfiskaren aktier antingen i cigarrindustrin eller i sjukvården.

    Men att han förgyller en gammal knarrig gubbes vardag med ett handplockat finsortiment cigarrer verkar en smula underligt. Jag är ju redan fast i träsket, sedan många år.
    Ett trevligt urval var det, i alla fall. Några gamla kära återseenden och några bubblare. Minns inte när jag rökte en Hoyo de Monterey senast, det får nog bli påskcigarren!

    Tacktack!

    SvaraRadera
  3. Rom, cigarrer och angelägenheten att, medelst fiskespö, vara självförsörjande...
    Att flugfiskaren är exilkuban blir mer och mer sannolikt.

    Gunnar.
    Knarriga gamla gubbar behöver väl muntras opp om några?
    Gör en negerbollskokbok då!

    SvaraRadera
  4. Stod och vrakade i min askfatssamling för att välja helgens askfat.
    Valet föll på Norrahammars Bruks stiliga gulemaljerade gjutjärnspjäs med logga och kant i svart relief. Passar bra till påsken!

    I botten ser den ut så här. De kunde verkligen marknadsföring förr, nu blir man ju jäkligt sugen på att beställa en värmepanna!

    SvaraRadera
  5. Bra att ni blir nöjda pojkar :-)
    Måste bara lösa något åt "Lena" oxå så man är poppis på den fronten...

    //Flugfiskaren

    SvaraRadera
  6. Flugfiskar'n. Känn ingen press....;)

    SvaraRadera