fredag 20 april 2012

Ångestdämpande.

Fy faan vad värdelöst! Det snöar på mig!
Jag fick sån djävulsk ångest att jag nödgades muntra upp mig med ett besök hos cigarrnasaren.
Walk in humidor är verkligen inte kattskit!
Lite småfruktig ask men innehållet är prima, det blev två stycken AVO, en Corona och en Robusto. - Gunnar har gjort intryck.
Ikväll ska jag röka, lyssna på Lalla Hanssons tolkningar av populära amerikanska singer/Songwriter bitar och tänka på svunna tider och den svenska massaproduktionens storhetstid.
Kommer sannolikt att dricka grogg till.
Frågan är vilken jag ska röka och vilken jag ska spara?
Hoppsan! Nu spelas Botjitta på speldosan. - Måste sittdansa...


16 kommentarer:

  1. Ta en innan och en efter maten, störst får vänta.

    Köpt nån borgar rom ännu? De hade nog varit kalas de!!

    SvaraRadera
  2. Det är inte bara asken som är småfruktig på Chocolat. Den lille korpulente innehavaren känns lite tveksam också.
    Är det en Intermezzo, den nakna killen längst ned i bild? Mild och snäll, men ändå med karaktär. Som en riktigt bra skolmatsalstant.

    Själv sitter jag och tittar på en flaska Roslagspunsch. Det är ju fredag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Innehavaren är nog inte frukt, men jag kan förstå vad du menar. Jag handlade av vad jag tror är hans son eller nåt idag. - Swintrevlig och verkar ha dragit några bloss i sina dagar. Han plockade ihop cigarrerna åt mig efter att jag talat om ungefär vad jag gillar.
      Hur vet jag om det är en Intermezzo? Det står bara AVO XO på den ju...

      Hit the Punch Gunnar!!!

      Radera
    2. Intermezzo är robuston ur XO-serien.

      Har du vägarna förbi Ståkkhålm någon gång (vilket man egentligen inte önskar ens en ovän) så rekommenderar jag Roberts Tobak. Skönt tillbakalutade Robert är en riktig cigarrnjutare och plockar alltid ihop underbara paket till mig. Bäst är när han är ledig, då kan man ha sådan tur att någon av hans systrar står i butiken. Väldigt kunniga, trevliga och med god smak!

      Radera
  3. Då är det en Intermezzo.
    Ska jag parkera vid Norrtull och fråga mig fram eller finns det andra sätt att hitta till den gode Robert?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du borde skaffa Google. Det är inte så dumt som killar som Stellan tror.
      Jag har varit på Brobergs tre-fyra gånger, och varje gång man kliver in där börjar personalen fingra nervöst på överfallslarmet.
      Cigarrummet var bra när det låg i Götgatsbacken. Sedan dess har jag inte besökt det etablissemanget.
      Roberts Tobak var mysigast i förra lokalen.

      Radera
  4. Fråga bara efter rebell robban, kolla på tuben först! ;-)
    Skämt å sido; www.robertstobak.com

    Sen har du starcigar, cigarrummet och fram resor.

    Självklart har du brobergs också, men de förväntar sig att du köper en penna för 4 kex också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brobergs har jag läst om och sett på Intern Net, det verkar snoffsigt, är det så?
      Om det gick skulle jag helst köpa mina cigarrer av samma människor som säljer Situation Stockholm. Jag har ju inte mycket till övers för äkta snoffseri. - Spelat snoffseri däremot, det är grejer det!

      Ang inköpsställen så ska jag kolla lite på dina mail, jag har för mig att det fanns ett fint tips där? Ska vi beställa kanske? Det skulle onekligen kännas bra att förlora cigarrbeställningsoskulden tillsammans med en erfaren man...

      Radera
  5. Ja jag har aldrig hört någon som sagt att brobergs inte är snobbiga, har varit inne en gång å så fort man kliver in i gult blåställ tror de att man ska stjäla nått :-(

    Ang. Inköp så skicka ett mail :-)

    Fick Deborah Harry, jag menar Lena nått paket idag??

    SvaraRadera
  6. Ja, gult blåställ... Som alla rejvmuppar sprang runt med ett tag... Har sånt på dagarna tyvärr :-(

    Ibland blir man bra trött på posten....
    Men du Lena, den som väntr på nått gott . . . :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jag tänkte i det närmaste på motsägelsen. - gult blåställ, lite som orangea blåljus...

      MVH
      Sten Stensson Stéen
      Eslöf

      Radera
    2. Använder man fortfarande benämningen blåställ? Trodde att det sedan länge ersatt med epitet overall och det i sin tur av det Amerika klingande one-piece.

      Radera
    3. Jag hoppas det används!
      Blåställ klingar ju så extremt folkligt och man ser ju nästan den f.d. sjömannen i 60-års åldern framför sig, som med sin lilla seniga kropp, - förutom underarmarna då, som är enorma och prydda med de vackraste motiv i finaste grönt, som mönstrade av 1973 och istället tog anställning på AB Götaverken och numer är facklig representant för svetsarna, går upp till produktionschefen och gormar om både petitesser och lite mer allvarsamma frågor, i sin helt och hållet principiella kamp mot aktieportföljer och borgarnas exploatering av den förtryckta arbetarklassen.

      One piece - Fnys!
      Jump suit heter det väl? iallafall på San Quentin...:)

      Radera
  7. Ingen kommentar om Botjitta!?
    Vafalls!

    SvaraRadera