fredag 27 april 2012

Men vad i helvete!!!

Fredag! - Charmalkisdagen - Min favorit!
När man glad i hågen kommer hem från sitt dagliga värv, så vill man inte, plötsligt överraskas av en uppförsbacke...
Jag bestämmer mig för att hälla upp en lyckostund när följande scenario utspelar sig:
Jag plockar fram en flaska Plantation och ett glas. När jag ska öppna flaskan så går korkjäveln av!?
Alltså - Halva korken sitter i min hand och den andra halvan sitter i flaskhalsen. Eftersom jag är en handlingarnas man så rusade jag efter en korkskruv, och med stor försiktighet skruvade jag i den, allt för att inte gå igenom korken så att det blir en massa kork i flaskan.
Jag kollade underifrån så att jag låg exakt i djup utan att egentligen bryta igenom, när jag sen ska dra ur korken så blir det bara pulver runt korkskruven och den lämnar flaskhalsen utan att ta med sig korken.
Till sist blir jag alltså tvungen att skruva ner korkskruven genom korken, med korksmul i flaskan som följd, för att få ur den över huvud taget!
Jävla piss!!! - Och inte får jag ur smulorna heller...
Jag kan tillstå att Barbadosarna kan koka smakfull rom, men korkar, det kan dom ta mig faan inte tillverka på ett vettigt sätt!
Jag är både ledsen och besviken...
Den här kvällen som skulle ha både rom och Intermezzo i sitt sköte. - Nu vet man ju faan inte om man vågar sig på nåt annat än att polera aluminium eller sova?


Jaja, jag antar att man som te x. svetsare eller flugfiskare har större vana att hantera den här typen av nederlag, än vad jag som allmoseman har?


Ska man som konsument behöva
uppleva den här typen av trauma?






















Under all kritik!






16 kommentarer:

  1. Ähh va fan ta tillbaka skiten till Systembolaget och reklamera, har du tur får du en full flaska....

    DP says: SKÅL!!!

    SvaraRadera
  2. Jag talar väl egentligen mest för mig själv när jag säger att smeder och svetsare nog också skulle närma sig urinens brant när korkjävelen går av.
    Kan hända att med en rejäl sving man krossar flaskan mot pannans djupa veck och gråter en smula.
    Men det går också bra att hälla spriten genom en sil för att slippa korksmulorna. Vad vet jag, jag är blott en enkel smejävel.

    SvaraRadera
  3. Den korken måste vart jävligt torr dvs, flaskan stått jävligt länge i upprätt läge. Vilket ju iofs. är det vanliga på systemet. Vilket ju leder till nästa fundering, torr kork=läckage av luft=menlig inverkan på spriten! Den kan ju ha tappat både i smak o doft i värsta fall. Jag skulle nog ha gått tebaks med den, och då vill jag påpeka att jag brukar hälla i mej både det ena å det andra. Men nån ordning måste det ju ändå vara på en statlig inrättning. Jag menar, det är ju ingen vanlig liquorstore på hörnet. För övrigt håller jag med DP: SKÅL!!!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår frustrationen. Varit med om samma sak med en El Dorado 12 årig rom. Aldrig hänt med annan dricka förutom en supergammal Loch Dhu whiskey.
    Jag hade vid tillfället en triumph och det kan eventuellt vara orsaken.
    CPT Willard

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av en händelse råkar ju jag vara stolt ägare av en likadan maskin...
      Hmmm, mystiken tätnar.
      Vad fan ska jag göra? Tänk om det sprider sig?

      Radera
    2. Det är värt lite kork i spriten att innehava kvalitetsmaskineri.
      Cpt Willard

      Radera
  5. Äh, va fan!
    Springa o gnissla på bolaget om en trasig kork verkar väl lite väl...?
    Nog för att jag blev jävligt irriterad, men innerst inne så skiter väl en punkare i såna petitesser!

    Typiskt! Jag som i min enfald trott att bloggläsarna utgjordes av en skara råbarkade, vulgära manschauvunister, som har för vana att alltid tugga i sig livets små "pärlor" med jämnmod.

    SvaraRadera
  6. Kork leder till förstoppning hos äldre män! Ta nu flarran och trava ner till Bolaget och klaga högt och tydligt, vad är det för skit ni säljer!!! sen kan du alltid punka till det med att spreja anarki symboler på fönstret om dom inte ger dig en ny, nån jävla ordning få det vara....

    DP says: SKÅL! Fan nu börjar den ta.....

    SvaraRadera
  7. Väl talat, DP!! Den lilla människan MÅSTE hävda sin rätt! Dessutom, hur ska flaskan återförslutas? Ser ju bääscht ut med gladpack! Nä som Kolingen sa: Putäll på er, grevar å baroner!

    SvaraRadera
  8. Aldrig haft en kork som blivit pulvriserad (äger ingen engelsk mc heller iofs), däremot har jag en flaska likör 43 som varit med om en oaktsam servering då lite dricka fastnat i gängorna och sen har någon jävel dratt åt, sitter som berget kan jag lova... Tur de för dricker man sånt får man diabetes fortare än bakfyllan kommer.

    Oavsett om jag står med loop spöt eller migsprutan i hand så tycker jag att du ska gå ner till systemet å byta å hävda din storhet att den smakar inte som den brukar bl.a. bl.a. Sen kan du ju dra att du är kändis å har en blogg där det diskuteras rusdrycker!
    Klagar de på nivån i flaskan så säg att du blev omkörd av konstapel blåbär och släppte flaskan, och eftersom korken fattas...... :-)

    SvaraRadera
  9. Åhhhh ljuva minnen... cuarenta y tres livets elixir!!! Kommer ihåg när jag på 70-talet bodde på Ibiza några år då var 46 och Veterano Osborne grunden till många groggar, vi slog till och med Gasolina Osborne i tanken på Spies Resors lilla gula Seat 600 och körde på det, those were the days...

    NU öppnar dom snart på Bolaget! Iväg och klaga....

    DP says: Konstigt, det är lite tungt över pannan idag...

    SvaraRadera
  10. DP.
    Jag hinner inte med nån klagan idag, solen skiner ju! - Jag tänkte spendera dagen med att röka cigarr och lattja med barnungen.
    Samtidigt måste jag oroa mig över dom delar av Enbergas konstskatt som Arnold tagit med sig till Strängnäs...

    SvaraRadera
  11. Ja där ser man en till i ledighetskommiten! En annan står och kränger hoj, sen ska jag hämta ytterligare ett luftkyld fordon från Enskede (fy fan för att åka dit) och köra det hem till Mosta Hill så fort det bara går, är nog dåliga bromsar på den, suck! Väl hemma ska jag fylla en hink med kallt vatten och några PET flskor Piston Head och en hink med falurödfärg och börja med ena sidan av huset. Grabbarna på Strul MCC undrade om jag skulle med till Strängnäs och shoppa till mina luftkylda men det fanns tyvärr ingen tid. Indian Swap 6 Juni på Strul MCC missar man däremot inte...

    DP says: I owe I owe so off to work I go....

    SvaraRadera
  12. Genever är inte till för att dricka, blinkesrengöring - kanske. Enda som jag kan påminna mig om att smakar lika fruktansvärt är "pontikka" och "Eine Kleine Nachtmusik" (den där plommonsörjan i fiolflaskan)
    Å sen ska man inte sabrera dylika flarror ;) Ser iaf ut på korken som om något otrubbigt våld använts.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såvitt jag kan förstå så är Hr. grogg väl bevandrad i den enorma djungeln av djävulskt äckliga spritsorter?
      Jag har ingen erfarenhet av dom sorter du nämner, men jag antar att du har torrt på fötterna i din bedömning.

      Radera
  13. Lester - du kan vara lugn angående konstskatten!
    Jag var där och vaktade tillsammans med Arnold den allsmäktige, allt gick lungt och städat till.
    Kan nog bli några bilder i blaskan.

    Angående korkdispyten skulle jag nog gått på punklinjen, "its just boose, drink it! "

    Nä men nu tog groggen slut, vafalls...

    SvaraRadera