onsdag 25 april 2012

Jag orkar helt enkelt inte.

Kvällen bjöd på en tripp till Systembutiken för att hämta ut en flaska Genéver.
Jag är sjukt uppspelt och vill verkligen ta mig ett litet smakprov men jag orkar faan inte! - Jag vet att det är larvigt av mig att inte kunna tvinga min bräckliga person till att förmå mig att bara smaka lite av den, men som sagt, jag pallar inte.
I morgon ska jag kontakta min semialkoholiserade granne och bjuda in till enbärsvesper. Om stjärnorna står rätt så kommer han nog...
För övrigt är flaskan sjukt trevlig och känns jävligt genuin - lite som en gammal gubbe som är så där klockren och har varit med om allt man som fantomnostalgiker saknar.
Det är Enbär och det är sprit!
Toppen!

3 kommentarer:

  1. Ingen erfarenhet av genever.
    Skicka smakprov!

    SvaraRadera
  2. Ställer mig också i kö på smakprov :-)

    SvaraRadera
  3. Självfallet ska ni få smakprov!
    Gunnar.
    Skicka adressen till:
    owekrans(snabela)hotmail.com
    Jag antar att det är annorstädes?

    Det är inte helt utan att man fascineras en smula av att Genévern inte lyckats slå i era hemkommuner.

    SvaraRadera