fredag 22 november 2013

Tvivlens Fredag.

Än en gång har fredagens afton lagt sitt tageltäcke över den svenska allmogens huttrande kropp och till det gör sitt yttersta för att vagga den till sömns. Sannolikt kommer maran att ha fullt upp under natten då många själar ska plågas och tvingas lida helvetets alla tänkbara kval...
Så vad kommer då den uppgivna och egendomslösa massan att smutta på under sin väntan på den efterlängtade medvetslösheten?

Då min egen inspiration och konstruktivitet har lämnat mig med ett stort hål i själen vankar jag tvehågset av och an i min enkla boning. En naturlig följd av detta blir att jag nu står inför ett ödesdigert val. Antingen så söker jag återigen inspirationen och den okonstlade passionen för metall i ett rus så kraftfullt att forna tiders rallare kommer att framstå som erfarna godtemplare, eller så låter jag mitt armod krossa mig totalt och därmed förvandla mig till en mänsklig spillra, vari endast det äkta och påtagligt goda finns att återfinna, och därav söka bygga en ny, grandiös betvingare av det egna psyket. Att, så att säga, återinföra den tidigare världsordningen.
Valet är inte lätt, men att det är nödvändigt är ett oomkullrunkeligt faktum...

Gentilt.

10 kommentarer:

  1. Vatten, pasta och mörka lättöl... Novemberkåsan imorgon!!

    //Philip

    SvaraRadera
  2. Philip.
    Jag låter mig imponeras av ditt engagemang och ditt mångfacetterade liv - Kåsan, Ggn, kräftor, Renat och Grappo, dragspel och säkert mycket mer...

    SvaraRadera
  3. Ja samlar på gamla lantbruks och entreprenadmaskiner oxå! ;)

    //Philip

    SvaraRadera
  4. sent arbete i godisgruvan efterföljdes av kortburk till middagen, därefter finsk tvagning i bastun. Efter att sambon utbjudit irish coffe för provsmakning har jag kommit till insikt att den i min mening vardande huvudingrediensen Wiskey skall drickas rent, därför sitter jag nu och inmundigar en åtta Tullamore och funderar på om temperaturen utomhus inbjuder tillräckligt för att jag skall gå ut och tända en av de nyligen inköpta Ramon Allones Habanas

    Willy Wonka

    SvaraRadera
  5. Willy.
    Det låter som att du verkligen inte lider någon större nöd. Detta gläder mig naturligtvis enormt mycket.

    Jerker.
    En kombination tror jag. Jag var lite bakfull imorse, vilket tyder på fylleri, men jag kände mig också pånyttfödd, vilket skulle kunna vara ett tecken på att jag nu är redo att återupprätta min mentala status gällande fritidsrelaterade arbetsinsatser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låtrr ganska lvande.
      Själv är jag pruttfoll efter en kväll hos grannen.
      Har grav hickav.

      Radera