lördag 2 november 2013

Lördagslunch.

Egentligen skulle jag ha smort mitt krås med dovhjortsadel och ändamålsenliga tillbehör, men eftersom hushållerskan bad om ledig lördag fick jag och familjen klara oss bäst vi kunde idag.
Att få uppleva allmogens vardag på nära håll var både spännande och lite pittoreskt. - Både jag själv och Ljuset i mitt liv njöt i fulla drag av den konserverade korven!
Såklart gäller det att passa sig när det kommer till att konsumera traditionella arbetarrätter och när det kommer till detta vill jag höja ett varningens finger.- Jag menar, vad vore mer fasansfullt än att kosten slog sig på lynnet med den följden att man börjar propagera för löntagarfonder och annat...?
Sannolikt skulle mina kamrater i Rotary låta skrattsalvorna gällande den Judas som låtit sin vekhet ta över det rationella, dåna kring bridgebordet i det gamla ordenshuset. Skammen vore naturligtvis övermäktig och till slut skulle jag tvivelsutan ta mig själv av daga.
Men ojojoj vad det smakade bra!




 

Lackeringen av burken känns påkostad då den är i det
närmaste oförändrad efter en avsevärd tid i lågorna.

3 kommentarer:

  1. Bullens skall tillredas fastnajad på "läsidan" av cylindern på en parallelltwin. Tillagningstid i direkt paritet med åkstil. V-twin duger inte till det, heller.

    SvaraRadera
  2. rocket.
    Visst är det mysigt med korv. Förresten! Hänger du nåt på la dimension de trasto? - Internnets absoluta skattkammare.

    grogg.
    Skall är ett ord som inte lämnar något utrymme för egen tolkning eller valfrihet. - Jag vet inte om jag älskar eller hatar ditt påstående... :)

    SvaraRadera