fredag 15 november 2013

Karibisk fredag.

Ännu en vecka i kvartalskapitalismens namn har förflutit och den magra arbetaren får äntligen ett par dagars respit.
Förmodligen kommer densamme att ägna helgen åt fundera på varför ingen tycks vilja hans bästa? Att leva som kränkt etnisk svensk man i internationalismens nav är sannerligen inte ett liv för den nervöse eller den som begåvats med ett vekt hjärta.
Han önskar ibland att han fötts rakt in i Sveriges geografiska och tillika ideologiska centrum - Södermalm,den del av Sverige där toleransen, solidariteten och rättvisan står som allra starkast. Då hade han sluppit tampas med sina inre demoner och det faktum att den drömvärld som hörde hans barndom till numer enbart existerar iform av nostalgiska minnen...

Oavsett hur den kränktes tankegångar snurrar så undrar jag som vanligt vad den gravt alkoholiserade hamnsjåaren drömmer om att släcka sin kärlekstörst med där han ligger, likt en tragisk spillra av sitt fornstora jag, utanför Feskekörka?
En gång i tiden var han stor och reslig, han hade haft tur både i spel och kärlek och till och med en fästmö hade han lyckats fånga. Numer är han en bruten man vars största glädjeämne i livet är att skrika "gött mos eller!" åt stadens åldrande socitet medan han njuter en nyknäppt Pripps på någon av alla de parkbänkar som på senare år blivit hans hem...
Vad kommer den förslavade konsulten, som i sin giriga jakt efter ekonomiskt välstånd beslutat sig för att bli "egen" och i samma ögonblick skrivit under kontraktet som borgar för ett liv i prostitutionens tecken, att dricka under kvällens apati?

För egen del njuter jag karibisk rom, Eek a Mouse och Toots och Maytalerna.

Förväntansfullt.

5 kommentarer:

  1. Min chef påstår att han aldrig förr blivit anklagad för vare sig rövknulleri eller pederastri... Han sa inte så mycket mer än att det var något främmande för honom.
    Undra om jag någonsin kommer få åka SAAB med samhällstopparna igen?

    SvaraRadera
  2. Hahaha!!!
    Du får hälsa honom att det är dom tomma tunnorna som bullrar mest...
    Därefter önskar jag att du håller en kurs i att inte låta sig nedslås av mina fabler, även om stommen i dom är ytterst allvarlig så smyckar jag den gärna med färgsprakande galenskap...
    Gällande ditt framtida Saab åkande så tror jag att du kan vara lugn - inte låter sig väl en chef nedslås av en näthatande raggare? :)

    Pederasti. Ett vansinnigt vackert ord. - Synd att det har en så fruktansvärt olustig betydelse.

    SvaraRadera
  3. Haha... du kan säkert få åka Saab med advokaten om det skulle knipa...

    Efter attha druckit några vanliga Mojito på mörk "Captain Morgan"provblandades en rackare på Jallo!
    Inte så tokigt.

    Skål kamrater.!

    SvaraRadera
  4. Suger riktig jävla bög-grogg...Sköljer ner skiten med mörk lättis. Pallade inte att besöka bolaget. Snart vankas det filtercigg i garret. Frugan är i Ullared och råttjäveln dansar på bordet...Tur att jag har frugan för jag är en riktig dålig människa, hon har dragit en riktig jävla nitlott.

    SvaraRadera
  5. Jag är i alla fall nöjd med mig själv, att jag var tvungen att Googla på ordet "Pederasti". Jag tror inte det är något som jag känner komma uttalas som en alldeles självklar beskrivning av vedimerade händelser i mitt liv i.a.f.

    SvaraRadera