fredag 8 november 2013

Övertygelsefredag.

Sådär!
Fredag igen.
Som traditionen bjuder så står kabinettets estrad till förfogande för den servila allmogens tafatta försök att redogöra för den slingrande vägen mot egen berusning.
Av den anledningen ombedes den begeistrade läsaren att ta ton nu! - Att försöka framstå som reserverad, och således hålla levnadssagan fången i sitt bröst, kommer enbart att resultera i ett ännu mer ansatt psyke och anbefalles därför inte.
För egen del blandar jag min vinsprit med Trocadero. - Naturligtvis till angenäm styrka och smak.

Jag hade för övrigt en kort övning i garaget tidigare vilket resulterade i att jag numer är övertygad om att sadelbottnen i framtidsmaterialet polyester kommer att passa på hojen, samt att den kommer att kunna monteras alt. demonteras utan större problem.
Gentilt.

2 kommentarer:

  1. Det blev tre fjärdedelar av en mellandyr flaska vin fån Spanien. Jag tände lite på beskrivningen om nyanser av "läder och tobak". I ärlighetens namn upplevde jag inte någon påtaglig skillnad mot billigt spanskt vin, men gott var det.

    /JohanB

    SvaraRadera
  2. JohanB.
    Det intresserar mig hur det kom sig att du valde att dricka den något oortodoxa mängden "tre fjärdedelar" av den mellandyra buteljen vin?
    OM jag skulle begagna mig av vin, vilket jag inte gör, så önskar jag att jag hade förmågan att därur kunna urskilja smaker som "läder och tobak", "löddrig häst och koriander" eller kanske "Pommac och enradigt dragspel"
    Nu är det inte på det viset och jag nöjer mig därför med min medfödda och mycket skarpa förmåga att kunna skilja gott från vedervärdigt.

    Välkommen förresten, varsågod att sitta ned.

    SvaraRadera