måndag 11 november 2013

Plastisk kirurgi.

I ett ögonblick av fullständig verklighetsfrånvaro bestämde jag mig för att tillverka sadelbotten till mitt projekt Sinkadus i glasfiberarmerad polyester, detta eftersom jag är lat, något överviktig och framförallt dålig på att förslava olika typer av plåt.
Kort efter att detta beslut tagits insåg jag naturligtvis effekterna av mitt beslut, men då satt ju redan Fan i båten så det fanns ingen annan utväg än att börja ro...
Sagt och gjort. Material inhandlades, för mig och motorcykeln nödvändiga skydd etablerades, en ide om färdigt resultat annamades och en torsdagsafton sjösattes delprojekt "Plastisk fantastisk"
Att blanda plast och klippa glasfiber är långt ifrån den glamourösa vardag den metallabetvingande medborgaren åtnjuter. - Kladd, dålig odör och stickningar/klåda är tydligen en del av den plastande mannens vardag. Dessutom ser garaget ut som om man håller på att bygga en husvagn...
Jaja, sadelbotten är nu i det närmaste färdig och nu återstår bara lite slutgiltig slipning, att limma dit lite stussdämpning samt ekipering av hela anrättningen. - Dvs fler saker som jag inte bemästrar.
Till veckan kommer jag därför lämna in en anmodan till Ljuset i mitt liv gällande klippning och sömnad samt andra eventuellt tillhörande uppgifter.

Såhär i efterhand kan jag konstatera att jag hade stått mig slätt utan Olofs sällskap och vissheten om att han nog hejar på mig i sin himmel.














3 kommentarer:

  1. Likt en konstnär får du testa olika material...Det där blir görbra.

    SvaraRadera
  2. Sebban.
    I allra högsta grad...

    rocket.
    Konstnär är nog att ta i men tack för berömmet!

    SvaraRadera