onsdag 13 november 2013

Att klippa och att klistra.

Sagan om sadeln fortsätter, den nuvarande intrigen belyser det tveeggade i att klippa till, kontaktlimma samt att efter limning passa in dämpnings/stoppningsmaterialet på sadelbottnen. Kontaktlim har ju, som alla vet, en förmåga att "hugga" ganska ordentligt när de limmade detaljerna sammanförs och det kan då bli problem att rikta till det hela om det inte skulle bli optimalt på en gång. - Är detaljerna i fråga dessutom tillverkade av skumgummi, finns det verkligen ingen återvändo efter ett eventuellt snedsteg...
Hur som helst!
Även om det är en hel del pyssel kvar innan akterkastellet kommer att få den viloplats den förtjänar är åtminstone grunden lagd, och precis som kontaktlimsburken utlovade så känner jag mig för närvarande både omtöcknad och dåsig.
Gentilt.










4 kommentarer:

  1. Härligt, stänktapetsadel! Spännande att se vilken av kulörerna i paletten du kommer att plocka ut till resten av hojen!

    SvaraRadera
  2. Jag hade nog lagt ett extra lager skum mellan stänkan och svanskotan för att understryka komfortpaketets oerhörda kvaliteter...
    Men vad förstår väl jag om fordonsdesign?

    SvaraRadera
  3. Vad är det för skumgummi och vart köper man det ?
    Ser bra ut.

    SvaraRadera
  4. rocket.
    Det kallas för "pytt i panna" och jag handlar det, som vanligt, hos Sadelmakaren...

    SvaraRadera