söndag 19 augusti 2012

Mälaren rakt 2012.


Igår var det alltså dags för att kombinera manligt umgänge, dryckenskap och motorcyklar och allt detta bara ett stenkast ifrån det Boréska herresätet...
Det sällskap som jag själv var en del av, bestod av Herr Seb, min advokat Dr.A, den mycket aktade skrothandlaren, kräftfetischisten och tillika kvinnokarlen Plund, och sist men inte minst - Min mycket gode vän och kollega JK.
Jag själv, Plund och JK valde att beställa en droska för transporten, vi hade nämligen litet att gå igenom innan avfärd, och valde att göra det medan vi avnjöt ett par lättgroggar under, den mot solens vassa strålar, skyddande eken på fastigheten.
Herr Seb och Dr.A färdades naturligtvis mot festligheterna på sina Harleys eftersom ingen av dom kunde motstå frestelsen av att låta vilddjuret inom sig komma till sin rätt, om än bara för en kvart, samtidigt som den ljumma sensommarvinden lockar med sina erotiska viskningar om frihet och löften om ett liv helt fritt från bekymmer och vedermödor... Dessutom var det ju ett ypperligt tillfälle för Herr Seb att hårdtesta Punkbaggern utan bags.
Vi var alltså ett ganska ystert gäng av vackra unga män som styrde kosan mot Motorgården i hopp om att rada upp succeér och att kanske få sig en och annan skröna till livs, självfallet presenterad av en riktigt hård motorman.
Väl framme träffade vi Erik som såklart åkt nygammalt dit, och i gammal god anda så skrockades det i samma tempo som det dracks.
Jag såg en och annan klämmig motorcykel och stiftade ett par nya bekantskaper.
Både Xylografen och hans före detta arbetsgivare, Fabrikör Stellan Egeland fanns närvarande, och eftersom jag aldrig träffat någon av dom tidigare så var det en trevlig överraskning att dessa legendariska gentlemän hade den goda smaken att ödsla litet av sin tid på den typen av litet enklare och ganska torftiga konversationer som jag har att erbjuda.
Jag passade även på att avsluta en affär när alla inblandade fanns på plats, handslag och Genevér.

Reggaebaren var som vanligt en ohemult trevligt upplevelse, Trinity sound system hade full koll på bitarna under kvällen/natten.

Senare på kvällen tornade däremot ett orosmoln upp sig över mig och inom en halvtimme hade orosmolnet utvecklats till en fulländad orosorkan. - Jag fick en allergisk reaktion mitt under festligheterna, typiskt!!!

Sammantaget en trevlig lördag.
Jag är ju, de facto, inte en del av den så kallade "hojsvängen" och därför har jag kanske lite svårare än andra att uppskatta saker som verkar vara kutym i dessa sammanhang...
Å andra sidan är jag med den största sannolikhet, en persona non grata vad det gäller "hojsvängens" förhållande till mig.

Söndagen har hittills bjudit på sviter av allergi och en skrottransport hem till Plund.
När skrotet lossats så noterade jag att Plund hade kört ut sin makalöst vackra Honda chopper ur garaget och jag kände mig därmed nödd och tvungen att ta en bild.
Frustande järnhästar som inte vill något hellre än att en
ryttare ska kasta sig upp och rida mot framtida dåd.

Det är en viss skillnad på ringarna man fick i tuggummi
automaterna när en annan var grabb och dom man får nu...

Djävulskt bra driv!

Xylografen i egen hög person.

Alltid är det nån som ska störa den allmänna ordningen genom
att utföra s.k. "fyllvarvning" mitt i natten. - I just det här fallet
utförs den av Stellan Egeland på Xylografens sporre.
Mäktig.

5 kommentarer:

  1. Tackar för trevligt sällskap som gjorde en lyckad tillställning.

    Allergi? Det var förstås citronerna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det mältade spannmålet tenderar att leda mig käpprätt åt helvete...
      Citrusfrukterna gjorde nog varken från eller till i mitt fall.

      Radera
  2. Ja grönmalt kan vara en förbannelse, speciellt ifall man skall briljera i mängd eller hälla i sig blinkersrengöring, typ "old no 7".

    Kanske de helt enket reagerade på genever, som i sig borde regleras i genevekonventionen.

    Skulle det däremot ha varit en rektion på öl så kan jag nog säga att jag föredrar astma.

    SvaraRadera
  3. Det kan ha varit en nedärvd överkänslighet mot enbär som gjorde sig påmind...
    Jag ska kontakta min livmedikus någon gång under dom tidiga kvällstimmarna, han har ju dels tillgång till mina journaler, plus att han har väldigt livlig fantasi så någon diagnos borde han med lätthet kunna ställa.

    SvaraRadera
  4. Fyllevarvning är minst lika nödvändigt som Geishakulor på en hojfest.
    Med Esox är det dock effektfullare för den sprutar eld... Fan, jag måste befria henne från Tekniska museets vrå och laga den skurna styrningen, så att man kan färdas med stil igen.

    SvaraRadera