onsdag 8 augusti 2012

Den slutgiltiga presentationen av fakta i ämnet Masonit alt. Masonite

Att ämnet masonit låg så många så varmt om hjärtat kunde man inte tro...
För att räta ut eventuella, kvarvarande frågetecken kring detta har jag tagit hjälp av min gode vän "Masonite Jerker" som skickade mig en redogörelse för masonitens uppkomst. - Pga den gentila gest han visat, fattar jag min Vegamössa hårt i hand och böjer min ledbrutna lekamen i en omänskligt djup bugning som ett bevis på den vördnad jag känner inför den aura av unicitet som Jerker utstrålar, dessutom på ett så oerhört ödmjukt sätt.
Håll till godo och låt nu ämnet få dö i frid. - Så länge ingen, mot alla odds, skulle sitta inne på information ang. det fantastiska masonitfordonet Pedomobilen, då mottages denna naturligtvis tacksamt.


4 kommentarer:

  1. En slutkläm kan ju va då att det tyvärr har gått lite dåligt för tillverkarna av det fina materialet nu för tiden och enligt information jag har så har tillverkningen upphört.
    I boken som jag rekommenderade för ett tag sen "Folkhemmets farkoster" finns en hel del fina bilder och skriverier om den fina pedomobilen och även en hel del mycket intressanta farkoster.....
    Bla om ett par finnar som byggde en amfibiecykel nån gång på 50 talet och trampade till Väddö. Läsvärd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Folkhemmets farkoster. Den ska jag kolla upp under dagen.

      Radera
  2. Oj här var man inne för några dar sen och märkte ord och gjorde sig lite styv i korken över en viss kunskapslucka i herr Borè's i övrigt digra arsenal av kunskap. Reultatet, en fullkomlig flod av Masonite-relaterade inlägg och diskussioner både intressant och underhållande. Men inte utan att man undrar vad reusltatet kan bli nästa gång någon sticker opp, både lite skrämmande och kittlande på samma gång....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andreas. - Det är med sol i sinne jag noterar att du valt att skriva "sticka opp"
      Jag hoppas verkligen att du använder dig av det i ditt dagliga tal också!
      "digra arsenal av kunskap" -Jo man tackar. :-D

      Radera