måndag 27 augusti 2012

Kampen mot kvinnodeficit börjar här!

Jag har låtit förstå att det är ett ohemult armod, vad det gäller  kvinnliga läsare, på den  här bloggen. Eftersom jag är en av jämställdhetens få, riktigt genuina barrikadkämpar, så har jag beslutat mig för att försöka få upp antalet kvinnliga läsare med alla dom medel som står till buds.
Den första åtgärden i mitt akutpaket är att publicera en bild på min advokat Dr. A. medan han på ett exemplariskt sätt visar hur man tar sig från punkt A till punkt B på ett gloriöst sätt, och som samtidigt speglar den manliga driften att, understudom, få vara ett med hela Guds skapelse. Den symbios med moder natur jag talar om är i princip omöjlig att uppleva om man inte har tillgång till, och dokumenterad erfarenhet av, en frustande järnhäst eller en raggarbil vars anlete får vilken fossil som helst att bli en smula ängslig.
Han har ju tyvärr ingen raggarbil i sin ägo, men om han hade haft det så hade han naturligtvis spakat den på en eventuell bild eftersom det är, om möjligt, lite ballare...
Att den här mannen, när han sätter den sidan till, dessutom kan supa, naturligtvis med stor finess, som om det inte fanns någon morgondag  kan man inte tro...
Hursomhelst!
Varsågoda flickor, jag bjuder er ett praktexemplar ur svensk motorhistoria.

Frihet.


2 kommentarer:

  1. Men för bövelen, det är ju en tvättäkta BIKER ! Det kan aldrig vara lagligt. /fotografen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lagligt och lagligt... Vi kan väl bara konstatera att just den frågan är oviktig i sammanhanget.
      Jag kämpar i mitt anletes svett för att förmå kvinnor att ta del av den tunga journalistik jag bemödar mig med att presentera här, och så möts man av denna skenheliga rättrådighet. - Det gör mig uppbragt rent ut sagt!

      Radera