torsdag 12 december 2013

Skapligt motlut.

Projekt Sinkadus har i princip övergått från lågfart till tomgång. Min ambition att bli färdig till början av nästa år är sedan länge ett uttjatat skämt på den lokala godtemplarlogen och mitt missmod känner inga gränser.
Inte ens den manuella utformningen av diverse detaljer i rostfritt kan få mig upprymd längre och bitarna ligger nu på bänken så länge att det säkert börjar gå mask i skiten.
Som ung kunde jag åtminstone förlita mig på att mitt lekfulla lynne skulle hjälpa mig ur en eventuell engagemangssvikt, numer verkar den måttfullt gubbiga grinigheten vara det enda som fungerar...

Hur som helst har det varit växellänkage och lite bakbroms på tapeten ett tag och dom flesta detaljerna är mer eller mindre klara vilket betyder att det lackar mot svetsning.

Just!
Ny växelarm till rickracken har det också blivit.


4 kommentarer:

  1. Här skulle det uttryck jag fått av "min" sadelmakare kunna sitta som både smäck, vishet och tröst.
    "Jo, för fan, det är färdigt, det är färdigt. Nu ska det bara göras!"

    SvaraRadera
  2. Det är med glädje och naturligtvis ett visst mått av stolthet jag ber att få välkomna Sätermannen till att bli en del av kabinettets gemenskap.
    -Välkommen, sitt ned för all del.

    SvaraRadera