söndag 22 juli 2012

Till havs.



Min färd mot kalkstenshawaii påbörjades 05.00 - För den oinvigde kan jag tala om att det är okristligt tidigt.
Dagens mest fascinerande syn var utan tvekan fordonslastningen som, mycket noggrannt, utfördes under överinseende av Förste lastvaktmästare Elis Granlund. (tyvärr sätt det en svartvit rulle i kameran när jag förevigade resultatet...)
Moder natur visade sig från sin bästa sida när havet skulle korsas, som tack för detta offrade jag litet av det medhavda matsnuset till Neptunus ära, samtidigt som jag bytte film i kameran.
Mmm, vi får väl se vart det här slutar - det ska visst jobbas imorgon...

Published with Blogger-droid v2.0.6

9 kommentarer:

  1. Du har väl på dig din svarta skinnrock och dina 64håls drmartins när du nu beger dig till gothland !?

    Fixarerik

    SvaraRadera
    Svar
    1. I vanlig ordning är jag reglementsenligt klädd i Tennessee snakes, utställda jeans och en juste teesing. Denna stilmässiga bröllopstårta kröner jag slutligen med en oklanderlig finnlugg.

      Tänk gitarristeni i Hurriganes fast fet.

      Radera
    2. Vilken av dem, det avverkades väl fler en en. Tattartrummisens frisyr är det väl inte. Ja den blev ju lättkammad på senare år.

      Off topic, ska inhandlas 3 stjärnigt på Alko imorgon. Lär vara dåligt av den varan västerut.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Har ju så klart ett par Hurri-canesvinyler som vi ska njuta av nån sen natt.

    Hur går det med vevgramofonen ?
    Har du hittat den ?

    Är det raukar på skjortorna där nere ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Resegramofonen har aldrig varit försvunnen.

      Radera
  4. Ser spår av censur...

    Vafalls !

    SvaraRadera
  5. Har ni varit hos Tomas på Kutens Bensin, det är värt en omväg !

    SvaraRadera