lördag 7 juli 2012

Nu är jag äntligen borta...








Roslag, spritts nya puppor, halvfull och med en maduro i näven. - Jag vet inte om man kan ha det bättre...?
Halva dagen spenderades på Vässarö där det bjussades på hopp och lek.
På samma ö fanns en jävligt genuin postlåda med korrekt emblem och hela skiten. I anslutning till postlådan fanns även ett cykelgarage innehållandes inte mindre än två sk minicyklar!
Cykelgaraget bestod i en, från ett fartyg, avkapad överbyggnad, tillverkad av plåt som sammanfogats med hjälp av stålnit. - Nitade konstruktioner är som ni vet väldigt vackert och därför blev jag en smula  tagen av stundens allvar...
I vilket fall som helst så är jag så otroligt nöjd med min nuvarande situation, vädret har varit vänligt mot oss hela dagen och framåt kvällningen har den charmerande berusningen kommit och befriat mig från alla dom ständigt närvarande vedermödor som alltid cirkulerar i den, av allvar tyngda, hjärna som i nuläget besittes av mig. Befriat mig... Befriat mig, som den ärolystne predikanten och godtemplaren befriar den, av arvssynd och alkoholism, nedtyngda byn, genom att få fruar och änkor att springa genom byn med dom av den gulhårige läsaren godkända Gudsord som krävs för att en vresig redskapsfiskare ska kväva sitt intresse för brännvin och tobaksstång, istället för att springa med det gamla vanliga käftglappandet om vilken piga som hade hoppat i galen säng och vilken av allmosemännen som har närmast till Gud.


En tråkig grej är att mina Converse också är inne på sista versen - tillbaks på ruta ett!?
Mina nya Patrik levererades idag och min spontana reaktion är att dom är exakt så bra som jag minns att dom var när dom tag nya
Är scouterna ett religiöst gäng förresten!?
Published with Blogger-droid v2.0.5

7 kommentarer:

  1. Kan kidnappa ett par och ha förhör med dom i källaren tills dom erkänner.... Kryllar bokstavligen om döm här i krokarna nu.
    Juste med Patrik men vart har du gjort av dina Patrick fotbollsskor?

    SvaraRadera
  2. Lite kluvet vad gäller skodon. Converse är typ max 20 bast och bruna tofflor 70+

    Förmodligen har jag fel åsikt, det har jag alltid enligt fruga, verkar det som. Kan ju hända att det är färgen på Conversen, som gör det. Mina, som jag hade för ca 35år sedan' var röda, det var inte så mycket att välja på då. Dom var nog dom enda paret som hade hittat till byns sportaffär.

    Vete fan om dom ens fanns i andra färger på den tiden. Det enda ja riktigt kommer ihåg av dom var att dom färgade fötterna röda i blött väder och att sulorna inte gillade det oljiga golvet i lokala ACC's klubblokal.

    PS skolådan har jag av en händelse kvar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Converse är ju typ max 20..."?
      Converse Chuck Taylor All-Stars är ju den ultimata skon, oavsett åldern på den istoppade gubben. Enda anledningen till att inte använda den är ju om man skulle behöva arbetsskor eller nån slags märkvärdighetspjuck i sitt förvärvsliv.
      Dom är dessutom gjorda av canvas, vilket är ett sjusärdeles genuint material.

      Docksta´s tidlösa herrmodell kan kanske vara ett uns överrepresenterad hos den något åldrade befolkningen. - Om det är så och isåfall varför låter jag vara osagt. Klart och tydligt är ändå att nämnda slipper lägger till ett stort lass exklusivitet till den, i allra högsta grad, modemedvetne och klart världsvane bäraren.

      Radera
  3. Grogg, mellan dig och mig håller jag nog med vad det gäller ålder / sko...

    Men vafan, folk får väl göra som dom vill.

    SvaraRadera
  4. Nåja det kan ju vara någon i kategori "vägra bli gammal / uppstoppad rockgubbe" typ Mick Jagger och liknande som envisas med Converse. Inte så att det inte skulle finnas övergångsalternativ utan att behöva byta direkt till "has-tofflor" och rullator.

    Bilden:
    En tom Trocadero liggande bredvid omkullvält plaststol (säker Sigvard Bernadotte design ;). Ett par gamla jymppadojor på en uppochnervänd tvättkorg tillsammas med ett McDOOnals designerglas fyllt med ospec vätska som till färgen påminner lite om gammalt kylarvatten.

    Den lille Leif GW i mig snabbanalyserar: Skåpsuperi i samband med tvättkommendering som gått överstyr och övergått i åldersnoja och tillbakablickar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha!
      Jävligt skön analys.
      Sanningen är den att nöden krävde ett snabbt upprättande av nån slags social sambandscentral. Den omkullvälta plaststolen begagnades av mitt ständiga bollblank och tillika charmigt alkoholiserade svåger, som hastigt och lustigt bestämde sig för att lämna platsen för en liten stund.
      Att åldersnojja skulle vara en åkomma som drabbat mig ser jag som ytterst osannolikt då en högre ålder innebär mer erfarenhet av "förr i tiden" samt att man har fått uppleva vårt samhälle när det fortfarande uppfattades som något positivt. Således kommer jag att omfamna mitt eget åldrande med ett leende på läpparna.

      Radera
    2. Shysst att ha en förstående svåger/terapeut. Min svåger var förstående redan innan jag lärde känna honom... Sen dess har våra intressen skiljts av både landhöjningen jämte evulutionen. Men det är inget problem att prata iaf., de ggr vi träffas, vi har liknande intressen men på olika nivåer :-/

      Radera