torsdag 26 juli 2012

Sudre.






Resan till Hoburgen var dagens mål.
Som patriark och ytterst ansvarig för min klans välbefinnande, bestämde jag igår att den södra delen av ön skulle få den äran att emottaga den Boréska glansen under den kommande dagen.
Att det inte finns en svensk nationalskald som levt och verkat på Gotland är för mig obegripligt.
Den förhållandevis karga men ändå enormt vackra miljön, måste ju få även den mest råbarkade människan i vår herres hage att smälta som vax av vördnad för moder natur och hennes sätt att sköta saker och ting.
När jag gick där bland stora och små stenar och kände mig, i sann upptäckaranda, som den store dr. Livingston, så noterade jag att Shell redan verkar ha upptäckt Gotland - och kanske tom redan har mutat in sina intressen...
En annan schucker grej med Gotland är att det enda som skvallrar om det faktiska årtalet när man är där, är personbilarna som står parkerade utanför dom olika hemmanen.
Hursomhelst!
Jag fick några bilmil till i kroppen, ett antal timmars promenad, en nypa självinsikt och en hel del ödmjukhet under dagens strapats. - Makalöst trevligt. Makalöst!!
Published with Blogger-droid v2.0.6

5 kommentarer:

  1. Vad är det officiella blandningsförhållandet vid kvalitetsavprovning av mahognygrogg. Eftersom jag förstått att Ni varit värd för en landskamp förutsättwr jag att Ni har en kopia av reglementet.

    I detta fall blir det mera ett inbördeskrig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom internationella reglerna säger 20/80 men ger ganska frikostigt utrymme för nationella avvikelser.
      Inbördeskrig är ju dessutom lite speciellt...

      Radera
    2. Ok, 80% villes o lite läsk för att skölja ur munnen inför nästa prov. Alles klar! Tyvärr är det problem med läskförsörjningen för närvarande...

      Radera
  2. Man giu sa vackurt!
    Dit kansk man sku flytte.

    SvaraRadera