söndag 29 juli 2012

Ratfink 2012 och lite annat av vikt...

Gårdagens första hälft spenderades genom; transport till, upplevelse av och återtransport från Mooneyes Ratfink reunion.
Jag hade sällskap av min familj och ett antal mkt goda vänner dagen till ära. Tyvärr åkte undertecknad SAAB istället för Buick... -  Två av dom inblandade höll dock fanan högt och använde sina s.k. Choppers som transportmedel.
Väl i Näs bjöds vi fint väder, en del fluckra hojar, en och annan Hotrod och lite Kustombilar. Den enda båten som närvarade framkallade ett fruktansvärt båtsug i den, annars helt omarina, Hr. Boré.

Jag vet inte varför men oavsett utbudet så infinner sig mättnaden på vagnar ganska fort numer, efter tre timmar har mättnaden övergått i fettnad och det enda raka är att lämna skådeplatsen innan irritationen nästlar sig in i den annars så fryntliga sinnet. Antagligen håller den nuförtiden fullt utblommade gubben inom mig, att ta över hela min världsuppfattning totalt?
En annan sak som jag reflekterat över är att jag alltid går runt och är litet avundsjuk på alla som smyger i sig starkvaror under dessa tillställningar, jag tror dock att det beror på att jag, tack vare min digra erfarenhet, vet att allt blir roligare om man blandar in brännvin. - ALLT!
Till den ursprungliga planen hörde även att avlägga en visit hos en växthusbyggare utanför Hedemora, men middagsbjudning hos svärmor satte parkering för den, med cigarrökning nära förknippade, visiten. Men vem vet, semestern bjuder kanske fler exkursioner till Hedemora regionen, den trakt som sedan länge varit skaldernas och dom traditionella berättarnas hemvist.

Dagens trevligaste överraskning var att jag träffade en gammal bekant som jag inte pratat med på ett tag. - Visserligen hävdade han att vi träffades under en konsert för ett par månader sedan, men just vid det tillfället var jag sannolikt mitt inne i en period av gravt konstnärskap och därför är händelsen som bortblåst ur mitt minne. Dessutom har den mycket ädle Andreas den fantastiskt goda smaken att regelbundet läsa den här, otroligt modesta, bloggen. - Att han även uttryckte sitt gillande, gjorde att narcissisten i mig närdes nåt ohemult.
Hursomhelst så var det trevligt att råkas Andreas.

När hemfärden väl var avklarad så passade jag på att börja reda upp lite av dom sakerna som det absolut måste redogöras för här.
Emedan jag befann mig på Gotland och förlustade mig under Bacchus vaksamma öga, har jag fått en makalöst trevlig present skickad till mitt gods. - Sjangtil piptobak från kontinenten.
Anledningen till en sådan vacker present kan kanske för den oinvigde verka lite oklar, men vis av min enorma livserfarenhet kan jag bara kallt konstatera att det allena handlar om ren och skär vänlighet.
Självklart kommer drogerna, som den eventuelle läsaren naturligvis redan listat ut, som vanligt från Fiskarelli.
Gåvan kommer att njutas under lovsång till dig. - Tack.
Och vad det gäller Ädelbrännvinet så ska jag personligen tillse att du så småningom får ditt begär stillat.

Iom, den kommande Måndagens uppenbarelse påbörjar jag min semester, detta faktum kommer att mottagas med glädje och en förhoppning om lite lugn och ro.
Jag nödgades att smyga igång firandet litet lätt, med ett par grosshandlare, redan under Fredagen, för att sedan följa upp med en, under överinseende av min granne - den för sina insatser under Falklandskriget, världsberömda Dr Arnold, romutvärdering under Lördagens sista timmar. - Matusalem, med ursprung från Kuba, men fabricerad i Dominikanska Republiken.
Sammantaget en mkt trevlig "groggrom" - vuxnare än Havana Club och inte i närheten av den, lite barnsliga, godiskänsla som genast infinner sig vid inmundigandet av en Captain Morgan och Coca Cola. En ny bekantskap av det bättre slaget helt enkelt!

Most Bitchin för ett par år sen...

Most Bitchin i förgrunden och Knuttes gröna, som f.ö.
är till salu för en väldigt moderat slant, i bakgrunden.

Mustigt flytetyg.

Också Most Bitchin för ett par år sen tror jag...

Fyra dörrar behöver verkligen inte vara dåligt.

Prydlig.

Model A med trimmad sidfyra.

Gammalt, genuint och vackert.

Slipprig sa Bull.

Andreas Olds. - Kvalitetsvagn till kvalitetsman.

Här är det garanterat tjo och tjim
innanför väggarna när festen väl
dar igång.

Juste Yamaha - Man måste inte bygga på Harley eller Triumph
för att det ska bli bra.

Gloriös!

Den här lilla jäveln tillhör garanterat inte den svenska faunan!
Säkerligen intullad ihop med nån gammal raggarbil...

Övermotoriserad?

Fabrikskustom 1.

GM 2dr ht är i princip alltid mkt bra.

Fabrikskustom 2.

Vackert.

Van - Både snyggt och praktiskt.

Thunderbird! - Smaka på det!

Folkatrike med drogliberal framända.

Vad piggar upp mer än en väntande gåva efter en lång och
slitsam arbetsvecka bland kalk och hav?

Groggrom.

Dax för utvärdering.

Den gamla Falklandshjälten i aktion.
Man ser att kurvtagningen sitter i
ryggraden.



6 kommentarer:

  1. Det ser ju ut som en strålande start på semestern!

    Hade gärna hört mer om detaljerna över en kopp, men det får väl vänta kan jag tro...

    Arnold i aktion ser man inte för ofta, han ser viril ut.

    Tackar för fina bilder, förstår vad du menar med de marina intresset som plötsligt väcktes.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog ska vi ljuga lite över en kopp vad det lider.
      Ett annat alternativ är ju att braka i oss Jaloviina och dra gamla fairytales för varandra...Hahaha, jag skojar bara din gamla lestadian - Kaffe duger gott åt oss.

      Radera
  2. Läste till fana, sen blev jag överväldigad av textmängden å irriterad. Flagga menar du väl?

    SvaraRadera
  3. Kanske lika bra att du höll dig på behörigt avstånd från Norrhyttan. Växthusbygget har spårat ur, det blev 4,5 meter i takhöjd och en smula krångligare än tänkt, och flickvännen/arbetsledaren hade nog inte sett med blida ögon på om det skulle rökas cigarr och garvas ett par timmar.
    En kompis bjöd över sig själv på fika igår, med en påse wienerbröd under armen.
    Det gick lite sådär. Han fick klättra i ställning och på takstolar i sju timmar för att förtjäna en kopp kaffe. Arma krake.

    Gör gärna ett nytt försök!

    SvaraRadera
  4. Om grosshandlarn åkte SAAB till etablissemanget färdades herrn med stil och det uppskattas med största sannolikhet av män av sådan dignitet.
    Många fina motorvelocipeder på min ära!
    Jag önskar en nästan onödigt god och vilsam semester.

    SvaraRadera