onsdag 4 juli 2012

Är det konstigt att man längtar bort nångång...



Jag har, hur konstigt det än verkar, ledsnat på den här utsikten. Just nu skulle inget klä mig bättre än ledighetens skrud, kanske ackompanjerat av dom klirrande och kluckande tonerna från vackert mahognyfärgade buteljer.
Menmen, vad är väl ett liv i semesterns sus och dus i jämförelse med trånga, omänskligt varma och bullriga maskinrum...
Jag hoppas iaf att jorden inte går under innan min semester - men förmodligen fixar Murphy till det, vi får väl se.
Published with Blogger-droid v2.0.5

15 kommentarer:

  1. Mmmmmm! Avis är jag.....
    Hade jag inte vart full så hade jag kommit och hjälpt dig...
    Synd, jag är sugen på att jobba annars....

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Sicket jävvla swin du är...!
    Min ångest är fulländad nu.

    SvaraRadera
  3. Siemens S7 och så en, en, Adam.
    Hur tänker man då? Bara det är dyrt så är det bra?

    Imponerande dock med kabelmärkning på nätverkskablaget.

    Lösningen med standard nätverksuttag monterat i/på skåpgavel känns igen. Att ingen lyckats bättre. Finns det ingen som kan uppfinna ett DIN-skenemonterat nätverksuttag. Varför inte som plint? Undrar ifall Wago eller Phoenix har sådan.... skall omg. skicka mail å fråga.

    SvaraRadera
  4. Kan lätta upp stämningen och säga att jag har semester till den 4 September :-)och har redan haft en månad... Mycket cigarrer går det åt... :-)

    SvaraRadera
  5. Kan lätta upp stämningen och säga att jag har semester till den 4 September :-)och har redan haft en månad... Mycket cigarrer går det åt... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tack för att du hjälper till med upplättandet av stämning... ;-)

      Radera
    2. Bevisen för att livet INTE är rättvist duggar lika tätt som regndropparna denna sommar...men å andra sidan...det lärde man ju sej redan i småskolan.
      Flugfiskarn, med sådana semestervanor måste det väl finnas grekiska grenar i släktträdet:-)
      Passar på att slänga in en cigarrfråga. Som fullständig novis på området undrar jag om detta kan var nåt för nybörjaren:
      "HONDURAS: Flor de Selva Fino, en mjuk och krämig cigarr med jordig karaktär.
      NICARAGUA: Cumpay Piramide tilltalar ögat med sin speciella form. En kryddig och aromatisk cigarr helt av nicaraguansk tobak. Rekommenderas!
      DOMINIKANSKA REPUBLIKEN: Balmoral Corona, en mild och behaglig cigarr av välbalanserad klassisk dominikansk typ.
      BRASILIEN: Alonso Menendez No. 20, en kryddig och mild cigarr av den karaktäristiska brasilianska mörka tobaken.
      KUBA: Montecristo No. 4, den mest välkända av alla Havanna-cigarrer. Kraftig arom med nötkaraktär.
      + 1 st giljotin"
      Det är Cigarrummets klassiska baspaket, 395 kr. Låter det ok?

      Radera
    3. Tjena Anders!
      Det enda jag rökt i detta paket är väl Monte 4an, så jag vet inte riktigt vad det handlar om, men kör på säger jag :-) rök så mycket du kan för att hitta just din nisch. Inga grekiska grenar finnes i trädet, men ibland köper jag hem fetaost och oliver... Är det kört då?

      Radera
    4. Ok! Jag lägger väl in en beställning får vi se! Nya upplevelser väntar!
      Å jag tror inte att det är kört, om bara ekonomin tillät kanske alla skulle vilja vara lite grekiska. Jag menar, pension vid 55, right on!

      Radera
    5. En bekant har flugit Draken och Viggen i hela sitt yrkesverksamma liv, men är nu pensionär vid 55 års ålder med 48.000 kr i månaden.
      Bättre än att bli hårig grek!

      Radera
  6. Vet inte om mitt jobb är så jävla mycket roligare, även om du verkar tro att det är himmelriket.
    Så här såg måndagen ut: Upp klockan 3.00, järnet till Arlanda. Flyget försenat, förstås. Flyg till Zürich, snabb språngmarsch till Davidoffs walk in-humidor för att rycka första bästa cigarrlåda innan nästa flyg går.
    Med andan i halsen äntras någon liten skitmaskin för ett kort hopp till Stuttgart. Jodå, vi hann bli försenade dit också.
    Buss runt flygplatsen till mässhallarna. Pina sig igenom Mercedes påkostade skrytuppvisning för att säga "fin lastbil ni byggt, hörrnini", sedan tillbaka till flygplatsen där flyget är - försenat.
    Nervös flygning med någon gammal konstig kärra helt utan loggor och märkningar, dock med bucklor och penselbättringar. Försenad till Köpenhamn, ny språngmarsch till nästa gate, som förstås är i andra änden av flygplatsen. Bara för att mötas av en försenad avgång...
    Först klockan 22.00 fick jag tända en falukorvstjock Griffin bakom ratten i dieselbrännaren, och vid midnatt kröp jag ner i sängen.
    En vanlig 21-timmars arbetsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunnar.
      Tänk på pumpen.
      Det där kan inte vara bra. Kunde du inte ha ringt och talat om att trucken var fin?

      Radera
    2. Låter hektiskt, men du får väl trösta dig med att de finns de som jobbar som roddare åt Turbonegro, vill man ha en mer kravlös anställning får man söka sig till nåt linjeflyg verkar ju inte vara några krav på att - som ungdomarna säger - leverera...

      Radera
  7. I brist på semester irfån det dagliga brödet så kanske den gode Borê har tagit semester ifrån att randa på bloggen....?

    SvaraRadera