söndag 9 mars 2014

Kvasipolitisk agitation.

Jo, jag är medveten om att mitt kabinett den senaste tiden har framstått som något av en klagomur.
Anledningen till det är att jag förfasas över att den Melodifestivalbejakande ickepolitiska allmogen fortfarande tycks vara tillfreds med att makthavare, och till viss del allmogen själv, titt som tätt rapar ur sig den numer bevingade frasen "Sverige är ett rikt land..."
Sverige är inte rikt!
Sverige lånar ofantliga summor varje dag för att karusellen ska snurra.
Om den eventuelle läsaren skulle intressera sig för exakt hur "rikt" det geografiska området Sverige är så finns det en mycket pedagogisk vy HÄR.

Sådär! Nu är det nog med tråkigheter och vi raskar vidare till något mycket mera glädjande, och kanske framförallt mer glättigt och lättsmält...

Jag har under mina resor i den rymd som internet erbjuder, tid efter annan stött ihop med en sjusärdeles trevlig motorcykel. En motorcykel som regisserats av Sunrise Cycles och enligt min egen uppfattning borde vara berättigad något slags regipris.
Som om inte motorcykelns servila framtoning vore nog så är det ett oomkullrunkeligt faktum att den baserats på ett så kallat komfortchassie.
Varsågoda.



9 kommentarer:

  1. Noterar att det fixats med swingen för att slippa det träliga stuket som uppstår när man sänker fjädringshojar. Lite baboon stuk på soffan.Undrar om ägaren följt Charlie carlings steg för steg foton när han byggde prisma tanken, du vet hojprojektet i Wheels typ -83, den första som amatör-regades.Fina jul och tuff motor med mycket förgasare.
    Ja fy fan vad du gnäller nuförtiden...Vill du säga din mening, gå med i en förening.
    Jag säger 100% i skatt, allt gratis.

    SvaraRadera
  2. JAMEN ! MC:n har ju ingen frambroms !!!??? Acke

    SvaraRadera
  3. rocket.
    Jag är övertygad om att Carlings ande genomsyrat hela projektet.
    Mmm, det har blivit lite gnäll på sista tiden men det är mysigt att gnälla ibland.
    Jo, allt gratis och Håkan Hellström som husband hos alla, kasta sen in ett par interneringsläger för oliktänkande i Norrland och en välutvecklad angiverikultur, avslutningsvis garneras hela anrättningen med maktmissbruk och korruption och drömnationen är ett faktum.

    Acke.
    Att hela skapelsen är regelvidrig är ett oomkullrunkeligt faktum. Detta till trots så tilltalas jag enormt mycket av den.

    SvaraRadera
  4. Jag måste ju hålla fast vid att hojar som inte är byggda för att köras inte tilltalar mig.

    Vadan denna fasination för komfortramen ? Jag är säker på att det är en fluga som kommer försvinna lika fort som den kom...

    SvaraRadera
  5. Jerker.
    Nej såklart.
    Tacka vet jag åkhojar som Nimbus och Böhmerland...
    Komfortchassiet är här för att stanna, mycket tack vare alla dom som delar din uppfattning om att motorcyklar faktisk ska köras. :)

    SvaraRadera
  6. Haha... Böhmerland är ju känd för sin stil och finess...

    Lite svårt att förstå behovet av komfortram när man har en hoj som kommer att suga in inte bara hela byxbenet utan även privatare delar om man är välhängd...

    SvaraRadera
  7. Böhmerland för hela familjen, Nimbus är rätt balla förutom plattjärnsramen.

    SvaraRadera
  8. Rocket. Minns du vilket år Lindegren körde sin runt Mälarn ?

    SvaraRadera
  9. Joakim lindengren ? Ingen aning, trodde bara han tankade på BP och körde Triumph. Men jag vet att han byggde en robbot till tv programmet Dealy live med lill-marit bugge...Hon som startade porrtidningen Cupido eller hette den Cupid cero ?

    SvaraRadera