fredag 6 september 2013

Strutshovelfredag.

Äntligen fredag!
Jag har till min stora glädje lyckats skramla fram en del prylar till det förestående mc projektet jag valt att referera till som "projekt Sinkadus"
En rundswing och eventuellt ett bakhjul har tillkommit och jakten på resterande delar av vikt fortgår. Som tur är har ett par av mina vänner uppmärksamt lyssnat till min klagosång gällande problemet med att uppbringa bra prylar. - Både Xylografen och Jerker bevisar, med en fjäderlik lätthet, att det faktiskt går att hitta materiel om man bara verkar i rätt miljö... Jag böjer mitt huvud i ödmjuk veneration inför den omåttliga godhet jag bjudits äran att uppleva.
Att detta är en anledning så god som någon att fira förstår även den mest imbecille eventuelle läsaren hoppas jag?
Eau de vie kommer med all säkerhet att inmundigas på fastigheten under aftonen och har jag tur kanske min advokat kommer dragandes med en hela Southern Comfort och tillhörande läskedryck.

Att framvärkandet av motorcyklar i olika skepnader må ha sin charm är sannolikt allmogen fullt medveten om, men att fredagen, vecka efter vecka, träget fyller sin vågskål med i princip samma charm är kanske inte ett lika beryktat faktum...?
Ett av kabinettets absolut förnämsta uppdrag är att upplysa den sorgliga skaran syndare om just detta och i samband med denna gärning låta kabinettets estrad stå till förfogande för det socialt undernärda patraskets vittnesbörd och besjungande av fredagens jungfrueliga och oförfalskade godhet.

Varsågoda.

 

14 kommentarer:

  1. Det jag fortfarande inte förstår är, kör mannen i slips Shovelhead eller inte? I övrigt ser han mycket väl ut att vara HåDeS målgrupp när de i statligt AMF-ägo siktade in sig i de övre skikten av "arbetare"...

    Mvh Spichtnychter.

    SvaraRadera
  2. I kväll blir det Doobidoo och ett par stadiga groggar i TV-soffan.

    SvaraRadera
  3. i kväll blev det surströmming skåne och starköl hos grannen..ölen och skånen tog jag med själv.lite på lyran blev man allt.i morgon skall jag starta upp jernhästen för ett besök på sveriges mittpunkt där det är nån sorts marknad.o21håkan

    SvaraRadera
  4. Mansén.
    Mannen i slips kör nog shovel - stilig, välklädd och åtråvärd...

    rocket.
    Stadiga groggar! - Mulligt!

    o21.
    Sveriges mittpunkt? Berätta mer.

    SvaraRadera
  5. Håkan, är det Tidahölm nu eller är det nästa helg?
    Vart är det annars marknad imorrn?

    Rocket, doobidoo?

    Lester, tank, fälgar och två bakhjul finns att hämta på ägorna i södra uppland under morgondagen.
    Skulle det så att säga "skita sig" så tar vi det senare.

    Mansen, trodde att det var uppenbart att mannen på bilden är hönans sorgliga karslok utan shovel!

    Behöver jag ens bekänna att det blivit endel kortburk och rötjut?

    SvaraRadera
  6. Jerker.
    Jag ska göra mitt yttersta för att ta mig dit, i värsta fall får jag försöka skicka ett bud.
    Behöver prylarna något alldeles exeptionellt...

    SvaraRadera
  7. DAK marknaden på Lugnet i Falun är det som gäller i morgon med eller utan mördarbacke

    SvaraRadera
  8. FixarErik, inte så uppenbart för Lester (och undertecknad). Nu står det 1 Ja vs 1 Nej huruvida slipsen kör Shovel. Varför måste man vara stilig och välklädd för att köra Shovel, ska inte hojen klä mannen ?
    Antar att här behövs en redig grogg.

    /A

    SvaraRadera
  9. Rödvin o kortburk har kvällen erbjudit!
    Allt ur grannens skafferi.

    /Jocke

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. Kortburk kan dra åt helvete, i afton blir det flaska.

    SvaraRadera
  12. Gpgrogg.
    Vadan detta? Bortplockad kommentar?

    SvaraRadera
  13. Lester. Visst borde kanske lagt kort ligga men jag tyckte att den bleka och smaklösa amerikanska ölen hade gjort mig lite väl stor i truten, rentav lite lömskt elak.

    SvaraRadera
  14. grogg.
    Du vet ju att det är högt i tak här. - ibland tar även den bäste ett litet steg på sidan av... :-D

    SvaraRadera