måndag 9 september 2013

Den osminkade vardagen för en trans...

Eftersom projekt Sinkadus inte kommer att utrustas med transmissionsskydd så beslutade jag att den konstigt modifierade innertransen skulle slaktas till förmån för stödlagerhus och en litet pikant skyddsanordning över alternatorn.
Sagt och gjort.
Innertrans, tuschpenna, vinkelslip och grovt matsnus var förutsättningarna för att kunna börja med uppdraget och det gick enligt plan. Imorgon blir det nog färdigkapning och finlir med vrålapa och pansarfil.

En passus är att min oskuldsfullt sirliga kropp är, efter ett långt och passivt garageuppehåll, antagligen en smula ovan vid den här typen av verksamhet? Hur som helst så överraskades jag av en otroligt offensiv trötthet, så antingen håller jag på att insjukna i Lassafeber eller så håller flickan i mig på att blomma ut...?
Skönt ändå, att återigen få visa gjuten aluminium vem som är chef.

Just det!
Bakhjulet är numer lite taffligt upphängt och väntar på gaffelben och framhjul.

God afton.


 


3 kommentarer:

  1. Pansarfil verkar vara "grejen" på aluminium,

    SvaraRadera
  2. rocket.
    Pansarfil är "grejen" på mycket som ska riktas, det är lätt att se hög och lågpunkter när man dragit ett par svängar med Der Panzer...

    SvaraRadera