söndag 25 augusti 2013

Den återstiftade bekantskapen med det egna vansinnet var i sanning en sinkadus på gränsen till övermäktig.

I samma ögonblick som det avslutande handslaget stadfäste min senaste motorrelaterade affär visste jag att kontraktet som band mig vid kreativt vanvett återigen hade förlängts med ett antal timmar, gladeligen och utan tvekan fyllde jag bläckhornet med mitt syrefattiga blod och skrev på. - För vad kan väl vara sämre än att förtäras innifrån av likgiltig och livsföraktande passivitet? Den själsliga förruttnelsen utbredning får icke givas någon frihet utan måste ständigt, och till varje pris, hållas i schack.

Sedan kontraktet skrevs har har min arbetsförsäkring lagrats och mognat i hopp om att uppenbarelsen om dess slutgiltiga prakt ska fulländas. Ännu är den inte riktigt fulländad men vissa detaljer har klarnat.
Som ett led i påbörjandet av projektet Sinkadus införskaffde jag igår ett par trettioniomillimeters sportsterkronor med stolpe och allt.  - Vackert är bara förnamnet!
Synd att inte kompletta fyrtioenmillimeters Hydra ben växer på träd...

Hursomhelst.
Nu är det bara att börja riva. Om den eventuelle läsaren skulle se något av intresse så säg till för all del.
Moroten och lådan skall naturligtvis behållas.

Och glöm nu inte att både handens och hjärnans arbetare är lika mycket behövda i en nation.

Just det!
Igår kom Arnold förbi med ett apparat han lackat åt en kund. - Vansinnigt läckert! Eller förresten, i det här sammanhanget kanske "Sjukt fett!" är ett mer passande uttryck?

Rivardags.

Med lite fiffel och polering så kommer detta att bli bra.

Galen av åtrå spakade han trehjulingen runt grannskapet för att förevisa
en av teknikens absoluta kuriositeter.

4 kommentarer:

  1. Sportsterkronorna blir riktigt snygge med lite arbete. Vilken fin svarv du har, själv så har jag en ASEA bänksvarv från 1943. Den är snygg men jag har inte så mycket nytta av den, den väsnas mest. Planen är att jag ska lära mig att svarva och Tig- svetsa innan jag dör.

    SvaraRadera
  2. Hur långt ner i självföraktets ruttna träsk kommer du sjunka i och med det här bygget? Eller är det här bygget där du kommer i kontakt med ditt innersta väsen och allt liksom faller på plats i en sagolik berättelse som skildrar ditt liv, likt en tjackpundares allt för länge efterlängtade sil?

    SvaraRadera
  3. Vad i hela? Går trajjan som den ska nu alltså? Eller dog den i dina ögon iomed sitt trots?
    // Argaknutten

    SvaraRadera
  4. Peter.
    Min ambition är att inte sjunka alls. Jag önskar bara få bort den krypande känslan ur kroppen utan att blanda in någon form av kemisk medicinering.
    Alla levnadssagor är fascinerande på ett eller annat vis...

    Argaknutten.
    Trajjan är absolut inte död, men den måste lära sig att den inte är ensam kampen om min gunst.

    SvaraRadera