lördag 19 januari 2013

Belöning.

Som alla vet så är ju alkoholistens främsta vapen det så kallade "belöningssystemet" - Dvs att man belönar sig med brännvin för att man tycker att man varit duktig.
Till en början så krävs sannolikt någon form av prestation för att den högtidliga belöningen skall komma på tal, men vartefter förfallet breder ut sig i den arma människan så krävs det nog inte mer än att man utfört en komplett tarmtömning för att belöningen ska vara ett faktum.
Hur som helst så tänkte jag att jag skulle prova det här med belöningssystem ikväll, så efter att garagestädningen avslutats belönade jag mig med en kupa innehållandes Mount Gay rom.
Jag slogs omedelbart av tanken på hur mysigt det är med belöningssystem! - Det här tarvar nog fan en belöning...


10 kommentarer:

  1. Trevligt med en fin belöning!

    Hur gick det med kronan på verket?

    SvaraRadera
  2. Ahhh, trefligt! Undrars om inte jag skall ta en belöning för helgens eskapader, tömmning av en lägenhet på söder på fjärde våningen utan hiss... Mina vader känns som trästockar idag...

    SvaraRadera
  3. Just jävlar, Lester har ju också lämnat skutan för att visa asien vart skåpet ska stå...
    Nåt sorts korståg vill jag minnas.

    Vi får väl hålla flaggan i topp tills chefen är tillbaka.

    Skål, Drusse.

    SvaraRadera
  4. Stopp och belägg! Än så länge kan ni sitta lugnt och fint på edra platser.
    Jag kommer inte att desertera förrän på onsdag - fram till dess kommer mitt kabinett, precis som vanligt, att stå till förfogande för alla dom som önskar lovsjunga den charmoliserades livsstil.

    Drusse.
    Varför tömde du en lägenhet? - Ett extraknäck som tjyv?

    Jerker.
    Under min eventuella frånvaro kommer jag ändå att låta mitt ansikte lysa över er och vara er nådig.

    SvaraRadera
  5. Just glott på partaj-filmen. Du är bildskön Lester, både tuff och snygg.

    SvaraRadera
  6. Gay rom alltså... Hmm... Hur var den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är helt okej, men jag dricker den bara för namnet.

      Radera
    2. Självklart! - Jag ska försöka komma ihåg det.
      Du lär väl påminna mig igen om det dröjer...?

      Radera