fredag 11 januari 2013

Är man världens starkaste så måste man också vara världens snällaste.

Detta har fredagen tagit fasta på genom att representera veckans snällaste dag.
Eftersom jag ska vara en del av ett finare gille under morgondagen, kommer jag personligen att vara ytterst modest med det alkoholhaltiga fluidum som annars är den oomkullrunkeliga kärnan i veckans absoluta pärla.
Men en eller ett par lättgroggar kommer med all säkerhet förpassa min sargade lekamen, från det riktiga livets svavelosande vedermödor, till det mer behagliga och vackert smyckade Bacchi tempel som reser sig ur mitt urlakade inre. På samma sätt som Kolossen en gång blickade ut över Rhodos kommer jag att blicka ut över mitt eget armod, men med den skillnaden att mina ögon kommer att vara behagligt grumlade av det Kristi blod som utgjutits för mig.

Som före detta Sexman och vän av ordning kan jag inte låta bli att undra...
-Vad smuttar Backstugusittare, Trälar och Rackare medan Januarikvällen lägger sitt iskalla bolster över gård och stuva?

8 kommentarer:

  1. Tackar som frågar,just för tillfället slinker ett sydafrikanskt rödtjut ner tillsammans med middagen,men ett par kalla pils kommer att rinna ner innan rullgardinen dras ner för i afton.

    SvaraRadera
  2. Kvällen tillbringas med ett värk av arto paasilinna och ett kallt glas mjölk....

    //Philip

    SvaraRadera
  3. Fredde.
    Rödtjut OCH pilsner!?
    Vid Gud! Du kommer att vara duktigt bananas akterut i morgon.

    Philip.
    Mjölk är vansinnigt gott. Bra väl!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vankas mc åkning imorgon, träden kommer inte lika nära inpå om man byter mjölken mot grogg...

      Radera
  4. Jim Beam rättuppåner!

    /J B

    SvaraRadera
  5. Oud Beersels återinträde på bolagets hyllor, firades givetvis med stödköp som jag förbrukar under kvällen.
    Håller fan med om att mjölk e gott, dessutom är det nyttigt efter en dags tennspackling.

    SvaraRadera
  6. Kvällens sprittips!
    Ninaninaninanin....

    Ta en rejäl kupa och häll i en oblyg skvätt calvados.
    Ställ sedan hela anårdningen på täljstenskaminen i ca fem min och vips har du en otroligt fantastisk smakupplevelse.
    Kan upprepas utan att bli tjatigt.

    Lycka till där hemma!
    Ninaninaninaninainaninnnnn....

    SvaraRadera
  7. Matlagningsvin och byxvarm 3,5:a ty denne yngling skall utföra dagsverke under morgondagen. Däremot kan lördagskvällen bjuda upp på en och annan iskall bäverhojt.

    SvaraRadera