måndag 11 juni 2012

Trädgårdsdax.

Söndag är ju som alla vet, bakfyllans och ångestens dag, och vad passar då bättre än att åka till en handelsträdgård och få sig lite vackra växter till livs? - Iofs så kan jag komma på ett antal grejer som passar bättre, men nu föll valet på handelsträdgård så håll till godo!

Fick tyvärr inga bilder från det sköna Åsby, men jag kan informera om att jag naturligtvis bar hatt och ormskinnssmyckade solglasögon av s.k. Pilotmodell, när jag under stort pompa och ståt trampade den Västmanländska myllan.

Det kommer att bli utomordentligt vackert i parken kring mitt palats så snart trädgårdsmästaren är klar.

Trädgårdsmästaren är en riktigt lat jävel så vi får väl se hur det går? - Jag återkommer eventuellt med en rapport...(och kanske en bild av nåt som faktiskt har med saken att göra...)


Published with Blogger-droid v2.0.4

6 kommentarer:

  1. Modevecka på bloggen? Bra för jag behöver ledtråd...
    Hade tidigare ett par skor jag verligen gillade. Förmodligen några farsgubben hade på Nalen på sent 50-tal (jag kan iofs vara helt fel ute). Någon typ av dansskor eftersom sulan var tunn o slät. Liknade myggjagare men spetsarna var tvära som stämjärn.
    Vad kan sådana ha kallats, vad letar ja efter??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att Erik eller Arnold får ta den. - Dom är riktigt vässade modelejon med fokus på just gubbstilen...

      Radera
  2. Nu ska vi inte vara sådan (e de f.ö. en sånadär sexturisthatt på bilden?)
    För övrigt så löste det sig så fort jag hade översatt stämjärn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hatten på bilden är av s.k. "gigolomodell" och är en kvarleva från mitt tidigare liv i sus och dus.
      Vad översatte du stämjärn till?

      Radera