onsdag 20 juni 2012

Min mission går segt...


Eftersom jag aldrig hinner bygga hoj eller raggarbil eller nånting över huvud taget, så här jag engagerat mig i att få Frälsningsarméns mest fromma major, som dessutom råkar vara min granne, att börja röka cigarr.
Eftersom det är en väldigt trevlig syssla så ser jag det som min skyldighet att övertyga honom om det förträffliga med cigarrökning...
Det går väldigt trögt kan jag säga, han hävdar att han blev allergisk mot cigarrök under sin tid som Churchills stenograf vilket iofs skulle kunna vara sant, jag har därför begärt ut journalerna från hans livmedikus så att jag kan förvissa mig om sanningen.
I vilket fall som helst så tror jag att den här cigarren hade passat honom utmärkt! Lagom snäll och lagomt långvarig. - Lite som att vara barnvakt åt en snäll och lugn treåring en stund.
Published with Blogger-droid v2.0.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar