fredag 8 juni 2012

Mock up - En hjärtesak.

Efter att middag, kaffe, cigarr och romgrogg klarats av var det dax att stoppa in hjärtat i Tonton macaute, naturligtvis i s,k, "Mock up" syfte. Operationen gick väldigt bra, även om visst patrull stöttes på...
Jag tycker att hela anrättningen, så här långt, går helt i linje med min tanke om den som färdig.
Som vanligt hade jag ovärderlig hjälp av min semialkoholiserade granne - Dr. Arnold Chavez, Upplands svar på Erland Nordenskiöld. Som förutom att måla raggarmotorcycklar och hjälpa mig, dessutom kan klargöra en 37:a med förbundna ögon, naken, på en motorväg i Norrlands inland under extrema väderförhållanden. Helt enkelt en sjutusande snitsig karl!
Nu är det kvällsgrogg som gäller, treårig Havana Club och Coca Cola. - Det är så fantastiskt gott att små, små älvor har kommit hit från jordens alla hörn, i glädjeyra, bara för att få uppleva den ynnest det innebär att kunna dansa nedströms den Boréska strupen tillsammans med ovan nämnda blandning.

Avgasröret hör till en Datsun Laurel och har inte nåt
med motorcykeln att göra. Jag ber om ursäkt för detta.

9 kommentarer:

  1. Jag gillar beskrivningen av Arnold, ser det framför mig....... Kan inte sova.......
    Har för övrigt inte kommit hem än, åker ikväll (Lördag).
    Så groggar och rökverk får man väl ta igen i veckan antar jag....

    SvaraRadera
  2. Det verkar göra sig bra ändå på psykeln det däringa Nissan-röret.

    SvaraRadera
  3. Har du fått till magnetdrivningen?

    Jag blir nästan tvungen att inspektera till helgen , om vädrets makter tillåter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självfallet! Ett bygge av den här kalibern tarvar såklart väldigt täta inspektionsintervaller.

      Radera
  4. Motorväg i Norrlands inland?
    Peka ut den på kartan. Det låter intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte sist jag var norrut.
      Den är fyrfilig en bit precis vid Luleå, utan att hålla motorvägsstandard. Luleå-trakten kan nog inte ens med god vilja räknas till Norrlands inland heller...

      Radera
    2. Att verklighet och fakta ska vara så viktigt hela tiden! - Typiskt journalister att envisas med sanningen hela tiden...

      Min personliga geografiska uppfattning och infrastrukturklassificering behåller jag from nu för mig själv.

      Radera