lördag 16 juni 2012

Skåpmat.

Så där ja!
Följande inlägg kommer att påminna om ett ganska äckligt smörgåsbord. Lite som ett sånt smörgåsbord som innehåller alldeles för få rätter och dom rätter som trots allt är representerade är sjukt osmakliga och kanske lite kalla...
Anledningen till att det måste bli så är att jag har slarvat med att göra nödvändiga inlägg i kronologisk ordning, eftersom detta nu har blivit eftersatt och jag har ett kontrakt att rätta mig efter så nödgas jag nu kombinera ett antal presumtiva inlägg till ett kombinationsinlägg.
Egentligen är det en helt vansinnig väg att gå eftersom det, i princip, kan jämställas med att bära skjorta utan undertröja, eller nåt annat sjukt.

Men för att komma till sak, först ut är lite Barcelonarester.
Gaudi´s Sagrada Familia, är ett mycket känt, religöst byggnadsverk, som jag tror att dom flesta som sett tycker är fruktansvärt imponerande. Naturligtvis tog jag mig en titt när jag ändå hade vägarna förbi... Vackert så tårarna rann.
I övrigt så blev det en hel del turistande, supande, rökande och massa andra livsviktiga saker. Synd att den Katalonska maten, med vissa undantag, är kass. Barcelonarna verkar vara allergiska mot alla smaker... Jag ska nog skicka ett brev till det Spanska departementet för mat och förklara, att om man serverar en torr köttfärsbiff utan smak, tillsammans med torrt ris utan smak (Möjligtvis att det fanns tendenser till rissmak på riset, vilket inte gör saken bättre eftersom jag och den kultur jag lever i har lämnat risätandet till förmån för Alströmers mer sofistikerade importgods.) så kommer måltiden att bli torr och den kommer heller inte att smaka nåt. Den informationen har dom uppenbarligen missat...
Undrar om El Caudillo åt torr, smaklös mat eller om den smaklösa, torra maten infördes efter 1973?

Rom inhandlades till ett fördelaktigt pris, likaså cigarrer. Jag hade lite problem att veta vad jag skulle köpa eftersom jag är cigarramatör, hur som helst köpte jag några prima och dessutom hittade jag lämpliga "gräsklipparcigarrer" som, med tanke på priset, förmodligen är tillverkade av wellpapp och lim...? Jag tror iofs att dom duger åt den spirande unge man som ska ha dom.

Solen gick upp häromdan, det var vackert så jag beslutade mig för att föreviga ögonblicket. Det var en stämningsfull stund och som grädde på moset så spelades Red sails in the sunset med Fats Domino i samma ögonblick som bilden togs.

Nu så.
Då är jag i fas igen, Fredag mina vänner!
Charmigt som vanligt. Middag, kaffe, Havana Club och Cola, cigarr. Faan vad fint det är att vara godsägare!
Äppelträdsplantering och allmän förvaltning av domänerna klarades också av innan det blev kväller.
Tyvärr blev det noll uppmärksamhet för Tonton idag, det skäms jag för och jag ska göra mitt yttersta för att jag ska hinna ge honom lite kärlek så fort tillfälle ges.

Just jävlar! Jag stack ju imellan med en sill, potatis och iskall Genéver häromdan. Ryttmästaren i huset bredvid tyckte att Genévern smakade bättre än sist medan jag bestämt tyckte den smakade lika bra, men ska man bli duktig på nåt så måste man träna och jag har talang. - Det vet jag.

Just jävlar II! Jag har fått erbjudande om ett komplett rakset idag. Det passar fruktansvärt bra eftersom jag har varit på jakt efter en Säkerhetsrakhyvel ett bra tag... Nu är Hr. Boré väldigt nöjd!
Gaudí - Frisk eller sjuk?

Respektingivande.

Cigarrfimparnas svar på en prostituerad missbrukare.

För alla tråkiga tillfällen...

God men inte märkvärdig.

Det står ju att det är tobak iaf.

Hehehe...

Vackert

En av dom få saker som är sanna.
Finrakning.

Maduro, mustig och god.
Sill och Genéver - Som det sig bör.

3 kommentarer:

  1. Det är skönt att se att du ligger i hårdträning och inte bara gett upp mot genevern som jag säkert gjort.

    Tänkte trottsa vädrets makter och göra ett hembesök på det Boreska godset framåt dagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska vi dricka Don Pedro kaffe och ljuga riktigt ordentligt!
      Jag plockar fram en kvarter och bäddar säck medan jag väntar...

      Radera
  2. Mmm, byggkranar mitt i alltihopa.
    För övrigt ser palatset ut som ett pepparkakshus som har börjat smälta, hur nu det går till.

    SvaraRadera