lördag 16 juni 2012

Han kom som ett yrväder en Juniförmiddag...

tyvärr hade den gode Erik aka "Enmansorkestern från Trögden" inget höganäskrus runt halsen, men det var ändå en väldigt trevlig överraskning att han dök upp. Efterhand valde också min granne - Riddarfalken från Malta. - att förgylla vår pratstund med sin närvaro.
När man har en adlig broder på besök så dricker man ju såklart Don Pedro kaffe, tyvärr råkade undertecknad brygga kaffet lite svagt. Köksan var på den veckovisa husmorsgymnastiken precis när kaffet skulle beredas, och jag har ingen direkt vana av s.k. "köksstök"
Dom flesta ämnen som är av någon som helst vikt avhandlades. - Allt i från 1949 Pontiac och egen verkstad, 26 tum förlängd hydraulgaffel till att träna sig i Genéverdrickning.
Erik hade såpass mycket manlighet innanför ordonansjackan att han tog sin nybesiktade HPD Special, ut till det hastigt samlade pressuppbådet som väntade utanför grinden in till mina domäner.
HPD Special är i princip en Japansk 1600 motor i en gammal HD 750 ram, Erik valde att kalla ramen för "något modifierad" men jag tror att han överdrev, jag utgår från att den i princip är helt original.
Hojen är ball, Erik är ett enmansband.
Han passade även på att torrbryta på BSA´n - Hedrande.
Jaa, det var väl den här dagen... Som vanligt blev det Tonton Macaute som fick stå tillbaks idag.

Slutligen vill jag passa på att tacka min gode vän för att han, med hjälp av 1670cu, omorganiserade stenarna på vägen till min fastighet. - Det var så längesen jag krattade grus att det verkligen är på tiden att jag får friska upp den gamla kunskapen igen. ;)
Hahahaha!!! Vilka jävvla swin det finns! Hålla på med att släppa kopplingen snabbt, samtidigt som man ger mycket mer än grundgas, plus att motorn rusades till flera tusen varv per minut... Helt sjukt.




Snillen spekulerar.

Kolla syrablicken!

Erik Knievel


2 kommentarer:

  1. Fan vad fränmäktigt med utanförvägendäck!
    En HD som alltid startar, det är också fränt.

    SvaraRadera
  2. Tackar som vanligt för kaffe och trevlig pratstund.

    Hedrande med ett litet bildreportage i favoritkåsörens blogg, men mest hedrande är ju ändå etiketten " män som inte heter Serge "... Hahaha...

    Har man som Peter påpekade " utanförvägendäck " så måste man ju passa på att flytta lite grus när tillfälle ges...

    Ventilations problemet kvarstår delvis även om det blivit bättre.
    Nästa åtgärd är nog som vi diskuterade, ett större ventilationshål i oljetanken för minskad gashastighet.

    SvaraRadera