fredag 12 april 2013

Vi sjunger fredagens lovpris.

Efter att dagens vedermödor varit fyllda av allsköns motgångar kändes det som en komplett pånyttfödelse att få öppna portarna till mitt hem.
Efter avslutad spis skulle fredagen komma att firas och på samma sätt som Morfeus rör sig obekymrat i den sovande allmogens undermedvetna, rör jag mig mellan mitt bacchi tempels fyra väggar.
Jag kontaktade min advokat för att förvissa mig angående hans eventuella deltagande i högtidlighållandet av veckans välmeriterade härförare.
Naturligtvis fann han erbjudandet lockande och dök sedemera upp med skaffning bestående av Kubanska hårdkokta sockerrör och amerikansk läskedryck.

Till att börja med blev det lite bubbel iform av Cava, efter cavan unnade vi oss en mycket trevlig Rom & Cola. - Vem vet, det kanske blir en till om man sköter sig?

Just det.!
Jag var hos skrothandlaren idag och med mig därifrån hade jag en vansinnigt vacker ljusstake i Art deco stil. - Änglalik!

Den ständigt lika aktuella frågan, angående hur den svenska bondebefolkningen tänkt att hylla fredagens gentila närvaro, gör sig påmind. - Vad kommer den lågfrälse att sleva upp i sin kåsa och skölja sin nariga strupe med, för att slutligen sannolikt låta sig förloras i Morfei armar.


18 kommentarer:

  1. Jaha, då får väl man fylla på här istället då blogägaren blev förnärmad av mitt något fräcka initiativ: Här har det druckits Italienskt till köttet och en pale ale efter kaffet, funderar på att runda av med en Cuba Libre eller kanske en Absinthe?

    SvaraRadera
  2. Varför just tre glas i bilden? Det ser lite udda ut.
    Old Hooky svalkar strupen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tredje glaset tillhör Lesters extremt snygga tjej.

      Radera
  3. Da capo: lättvin. Överlåter dock med stor förväntan åt andra att kvalitetsbedöma din änglalika stake.

    /J B

    SvaraRadera
  4. Och när jag skrev Italienskt menar jag vin och inte grappa om det var någon som blev osäker...

    SvaraRadera
  5. Philip dricker Ramlösa idag tyvärr, endurospåret lockar mer än lättgroggen idag...

    SvaraRadera
  6. Det blev en Norrlands till dillköttet för att följas av röd Spansk Candidato knaprandes på 70% mörk choklad som jag nu rundar av med ytterligare Norrlands till jordnötterna. /Tomas

    SvaraRadera
  7. Splittar på en låda fairtrade rötjut från Sydafrika med ljuset i mitt liv.
    Nu slinker åxå en Larsen Grande Reserva ner i strupen.

    SvaraRadera
  8. Lester: Kul att du har en extremt snygg tjej. I staden där jag bor har vi just fått tillgång till pendeltåg ! Det firade jag och frugan genom att åka till MOWTALA och gå på sportbar, jag bongade tre stora glas öl. Konstigt nog gillar jag sportbar fast jag inte gillar sport, har faktiskt aldrig sett en fotboll eller hockey match ! Försökte gilla speedway med det var också skittråkigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen igen, motormuseet är ett tips!

      Radera
  9. Drusse.
    Inga hårda känslor, vi gör alla små övertramp då och då... :D
    Absinthe förresten, märkvärdigt minsann.

    grogg.
    Jag har aldrig facinerats av det där med manligt sällskap i en samlagssituation. Däremot upplever jag manligt sällskap som någonting positivt i dom flesta andra situationer...

    J.B.
    Lättvin!? - Är du på jobbet?

    Philip.
    Allt handlar om prioriteringar och jag förutsätter att du är vital nog att prioritera på ett korrekt sätt, jag är inte det minsta orolig.

    Lazon.
    Dillkött! Jag visste att kabinettbesökarna representerar gräddan av svensk gastronomiskt sällskap.
    Min avundsjuka känner inga gränser.

    Svartsjö.
    Fairtrade hedrar dig. Jag väljer att utropa ett kraftfullt HURRA!

    rocket.
    Jag tycker att det är kul att jag har en tjej över huvud taget, statistiskt sätt borde jag vara unkis och dömd till ett liv i den evinnerliga onanis kraftfulla grepp.
    Mowtala! Spännande, jag har en svåger från Motala men han har, precis som alla andra, valt att leva i origo av Moder Sveas anus. Iofs bor han nära MC Collection, vilket är positivt.
    I övrigt verkar du och jag ha exakt samma syn på och intresse av sport. Jag har också försökt gilla motorsport men helt utan framgång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lättvin är allt vin som inte är starkvin och kan således innehålla upp till femton volymprocent alkohol, vilket utesluter användning inom de flesta yrken. Vad gäller sport gläder det mig att det tydligen finns fler än jag med liknande syn på detta. Undantaget för min del är motocross, som faktiskt är kul att se, inte minst veteranvarianten på årsracet i Linköping. Speedway miste sin charm för flera decennier sedan, då ljuddämpare och sprutskydd infördes - jag vet inte ens om lukten är kvar?

      /J B

      Radera
    2. Efter målgång firas det med lättgrogg, dock behövs nog bara ett fåtal innan de är så att säga "färdigt"


      //Philip

      Radera
  10. I dag blir det pendeltåg till Mjölet, har lånat starkpangare av grannen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med starkpangare mot Mjölby?
      Jag ser fram emot en förklaring och en reseskildring.

      Radera
    2. Mjölby, ja de e ju vackert!!! Tipset är "vattenhålet" för nöjets skull, en vild blandning av sk grogghaggor och spritfulla 17-18 åringar... Lurar de förbi en Cadillac -56 med magen mot asfalten så skrik högt så serveras grogg...


      ///Philip

      Radera
  11. Grogghaggor och spritfulla 17-18åringar ! Så jävla fint beskrivet. Det blev inte ett besök på Rövhålet, jag är inget fan av uteliv. Cadillac 56...Nu blev jag nyfiken.

    SvaraRadera