torsdag 18 april 2013

Styv gura.

Min kompis Janne bygger en gitarr i rostfritt.
Jävligt fluckert, jag undrar hur den kommer att låta?
Jag hoppas att den kommer att låta gloriöst eftersom det krävs en viss kvalitet på ljudbilden om Jannes makalösa sångröst ska komma till sin rätt.
Epitetet "Sångfågeln från Sala" uppkom inte helt utan anledning får jag anta?

Imorgon är det dessutom Fredag!
Jag förutsätter att den intresserade förbereder sig på det sätt som traditionen bjuder. Jag ser redan fram emot att få återse gamla bekanta och vem vet, det kanske dyker upp några nya ansikten...
Om ni på vägen hit skulle se någon som generat stryker omkring utanför mitt kabinett så ber jag er - ta med den vilsne själen in i kabinettets gemenskap. Ingen ska behöva fira fredag ensam!
Om vederbörande skulle ha brustit i den förväntade nykterheten, eller kanske rent av har låtit spilla lite urin på dom i övrigt ganska solkiga bomullsbyxorna, låt inte detta skrämma er utan stå upp för den del av befolkningen som fått uppleva det nya landet in persona och låt dom vara del av den enade kropp vi utgör.

Jaja gitarr var det ja! -  Varsågoda.
Lite slip och polering på den här så...

13 kommentarer:

  1. Va fölk håll med mycke tok!
    Gitarr...jojo.

    Har med mig lite engelska sopor som kanske kan vara till nytta som reservdelar.
    Det är ett par men ej helt kompletta.
    Söndag efter kyrkan?

    SvaraRadera
  2. Folköl och tigersåg. Ingen gud i sikte !

    SvaraRadera
  3. Jerker.
    Engelska sopor? - Det låter väldigt spännande och lite läskigt, har du fångat in ett par tandlösa engelska hamnarbetare med den obligatoriska extraordinärt dåliga hyn under ett av dina uppdrag på stockholms skuggsida...?
    Vi kan väl telefonera?

    rocket.
    Folköl klockan tjugo i två!? - Har du blivit friställd?

    SvaraRadera
  4. Grogg, utveckla...

    Rocket, jag brukar vänta till tre, tycker det känns lite seriösare.

    Lester, tele får det bli.

    Som vanligt har det blivit ett par hylsor och en del rötjut till den vedeldade biffen.
    På stereon stånkar det Tony joe white.
    Ha det gott i stugorna.

    SvaraRadera
  5. Klicka på texten, finns i systembolagets beställningslista.

    SvaraRadera
  6. Doften är fruktig och blommig med inslag av
    apelsinmarmelad, kola och aprikos.
    Smaken är fyllig och fruktig med toner av rostad
    malt, karamell, kanderad frukt och citrusfrisk beska.

    Låter lite läskigt i mina öron.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smaken var det inget fel på men den har en annan bieffekt. Därför anser jag mig tvungen att gå ut med en allmän varning. Läs här

      Radera
    2. Vad hände där?
      http://grogger.blogspot.se/2013/04/bjudol.html

      Radera
  7. Jag dricker givetvis inte på jobbet, tullade lite flex och fixade i kåken.

    SvaraRadera