fredag 26 april 2013

Arbetsveckans självklara härförare har anlänt.

Med rubriken i bakhuvudet konstaterar jag torrt, och som vanligt, att alla andra vardagar förmodligen sitter ned när dom kissar.
Fredagen däremot, den har enbart kontakt med emaljen vid avföring.

Denna fredag är dock något viktigare än årets tidigare fredagar, med tanke på återhämtning och såväl andlig som värdslig avslappning. Anledningen till detta är dels att den ryska björnen, om än något sömndrucken, har vaknat ur sin dvala och i begett sig västerut i sin eventuella jakt på något att äta; dels att jag häromdagen av en händelse förkovrade mig i Sternligan´s härjningar och upptäckte i samband med detta att den Israeliska administrationen 1980 instiftat ett dekorationsband till minne av den sionistiska terrorgruppen Lehi. - Lehi är det officiella namnet på den organisation britterna sedemera benämnde som Sternligan efter dess ledare Avraham Stern.
Således är situationen som följer.
Den israeliska administrationen har en militär hedersutmärkelse till minne av samma människor som bl.a 1948 ansvarade för mordet på den FN utsände medlaren Greve Folke Bernadotte.
Dessutom finns den framlidne hr. Stern avbildad på israeliska frimärken så han är onekligen högt aktad i Sion. Att mörda en svensk greve och tillika representant för FN, är naturligtvis en bisak i
sammanhanget. För att inte tala om att spränga ett hotell och utplåna en by med civila...
Efter att jag nu lyckats bearbeta denna information/kunskap och lagt den till dom övriga övertrampen så ber jag er, från botten av mitt hjärta.
-Köp inte israeliska apelsiner eller annan produkt som har sitt ursprung i israel!


Min avsikt är naturligtvis inte att välta veckans vackraste afton över ända med denna tragiska information, dock nödgas jag delge er detta till följd av mitt oomkullrunkeliga public-service uppdrag.
När detta nu är gjort så skyndar vi vidare till det betydligt trevligare spörsmålet angående vad den helt livegna ansamlingen av stinkande trälar vi brukar kalla för "Svensk allmoge" kommer att fylla sitt stop med under den annalkande aftonens mjuka och ljumma timmar?

Kommer det kanske att vara israelisk apelsinjos som utgör det symboliska blodet från vår mördade monark i den Svenssonska pappmuggen? Eller kommer det kanske att vara en folkgrogg bestående av Renat och Grappo som ska sprida sina svalkande pärlor i det svenska folkets sträva strupe?
Hur det än månne vara så är jag, i egenskap av folkbildare och kabinettföreståndare, idel öra. Jag vill under inga som helsta omständigheter förhäva mig, men faktum är att kabinettets besökares smakfulla levnadsstillében trots allt är min ambrosia och min nektar. -  Självfallet vid sidan av den vackert mahognyfärgade groggen jag valt att leva sida vid sida med.
Sjung ut nu! Och glöm inte att om ni skulle se en stackars trashank som planlöst stryker omkring utanför kabinettets entré, så ta för all del med honom in och bjud honom att tillsammans med oss bli en del av vår frodiga kropp.
Som vanligt kommer ingen skugga att falla över den stillsamme godtemplaren och dennes torftiga livsöde,  ej heller kommer den att falla över den gudfruktige medelålders mannen med sin kärlbrustna näsa och sin kvarter smakfullt instucken i vedtraven - naturligtvis väl dold...

Slutligen.
Magen in, bröstet ut och blicken mild och glad.

Mördad av offren?



White Power och Black Power känner jag till,
men Jewish Power...?

20 kommentarer:

  1. Jag har i många år alltid, när möjlighet funnits, köpt sicilianska apelsiner. Av alla apelsiner är dom sicilianska mest lämpade som människoföda. Jordmån, klimat och inte minst odlarens omsorg och stolthet över produktens kvalitet spelar in. Ett ensidigt vinstintresse kombinerat med hantverksmässigt ointresse gynnar inte vare sig smak eller näringsvärde.

    /J B

    SvaraRadera
  2. Kvällens dryckjom till kött rapport: rött sydafrikanskt vin till det (röda) köttet och Plantation Rum till kaffet, nu funderar jag på fortsättningen... Det står en punk ipa och skrattar åt mig varje gång som jag öppnar skåpet till skafferiet...

    SvaraRadera
  3. JB.
    Du är en god representant för det sunda. Dessutom verkar du vara något av en apelsinkännare...?

    Xylografen.
    Vad roligt att du tittar förbi...;)
    Jag tipsade min mentalvårdare om Punk IPA´n förra helgen och han rapporterade idag att han var mer än tillfredställd med den.
    Själv dricker jag inte mycket öl så mitt kunnande är klart begränsat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill inte utropa mig till kännare, trots att jag med åren utvecklat en känsla för vilka apelsiner som bör behålla skalet på.

      /J B

      Radera
  4. Renat/päronsoda...
    Inte så häftigt och inte så märkvärdigt men trygghet varar längst...
    //Philip

    SvaraRadera
  5. Inledde aftonen med en belgisk ale vid namn Maredsous som jagades ned av en fyra Jack Daniels. Till aftonens spis blev det ett glas rött hällt ur en flaska Macmanis petit syrah. Kaffet åtföljdes av en Plantation rum och just nu funderar jag på att avsluta intaget med en Highland Park. Nog har väl allmogen lyft sig?

    SvaraRadera
  6. Israel har en hel del på sitt samvete, och dom samlar ständigt på sig mera. Och i sällskap med Usa, har dom muckat fram en och annan självmordssprängning.
    Att det finns dom som sympatiserar med Israel är obegripligt.
    Detta betyder dock inte att jag står och bölar när kultureliten blir gripna ombord på Estelle.

    SvaraRadera
  7. Jag ids inte ens börja, men så mycket kan jag ju tycka till, att skribenten bara börjat "skala apelsinen"...

    Här blandas det friskt, Corona Extra och Mariestads 3,5 om vartannat. Vet inte ifall jag skall tycka synd om mig själv eller "skylla mig själv" för att inte införskaffat bättre dryckjom.

    SvaraRadera
  8. Skruvat gips i baracken, belönar mig med Grön Tuborg pilsner.

    SvaraRadera
  9. Just det... Spisat Mark Ronson och skivan Here coms the fuzz. Jävligt najs asså !

    SvaraRadera
  10. Tur att Israel inte tillverkar några balla fordon.

    Här har kvällen börjat sent och slutat tidigt.
    Det började med kortburk ur automaten sen dracks det rötjut ur stora glas utan fot! Jojo...
    Imorrn blir det hojåka till swap i stallarholmen, börjar tio.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Merkava har rätt stor balle.

      Våran utbildare i pansarvärnet berättade om Merkava efter ett studiebesök, han var lyrisk i sin beskrivning, även om hans uppgift var att sabba sådana.

      Radera
  11. Fan rocket, jag hade förväntat mig en replik på den mycket subtila israel kritiken... Jag vet inte om jag är besviken eller arg?

    SvaraRadera
  12. Philip.
    Du har alldeles rätt.

    Tomas.
    Allmogen är per definition den stinkande puré av människoöden som blandats med lakvattnet från allsköns avträden och sipprar mot dödens befrielse till rännstenens porlande sång. Att denna allmoge över huvud taget skulle kunna lyfta sig förefaller fullständigt barockt.
    Att skönmåla sociala strukturer är inte kabinettets uppgift, uppgiften är att förmedla den faktiska situationen i den matriarkala liberalismens aktersvall.
    Möjligtvis att ett tips gällande en grogg kan presenteras, som kuriosa lite vid sidan av den aktuella agendan...

    SvaraRadera
  13. Jag är så jävla lat så jag orkade inte läsa, men du brukar ju fråga vad man dricker på fredagen så jag antog att all text handlade om det. Just nu har jag druckit bryggkaffe i kopp med fat. Dax att skruva gips och spisa The Jam.

    SvaraRadera
  14. Jäklar ! Själv ser jag Lester och Stellan som mina kamrater, frågan är om jag vågar säga hejsan om vi träffas ?...Jo det gör jag nog,

    SvaraRadera
  15. Du vågade ju inte ens hälsa på, när det bjöds! Men du är min kompis ändå.

    SvaraRadera
  16. Ska sanningen fram så har vi träffats vid två tillfällen, Elmia och Blotsvens MC utställning.

    SvaraRadera
  17. rocket.
    Jag är mycket nöjd över att kunna räkna mig till dina kamrater. - Det gläder mig dessutom att du valde just ordet "kamrater".

    SvaraRadera