torsdag 11 april 2013

Schuckert!


Solen skiner, fredag imorgon och Cliff Richard på radio Viking. - Det finns verkligen ingen anledning till missnöje.
Jag önskar att den eventuelle kabinettbesökaren tar sitt förnuft till fånga och låter sig uppfyllas av den glädje det ändå innebär att veckan snart är slut samt att våren är här. För egen del kommer jag att njuta en Antico och, i min kabin spela upp en mycket pingstvänlig tolkning av vad gemene ungdomsmänniska skulle kalla "att digga" till den lite tuffare musik som erbjuds denna förmiddag.
Ni som har möjlighet borde nog dessutom passa på att ta en liten punsch till elvakaffet och den därtill hörande finska pinnen...

10 kommentarer:

  1. Hmm... Arg/depå cigarr en dag som denna?
    Näe, en Churchill eller DC av något slag får det nog bli för min del idag.
    Givetvis blir det ingen punch förns ärtsoppan å plättarna står på bordet ikväll :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha.
    Ilskecigarrer är inte att förakta, även om jag villigt erkänner att jag skulle tagit en Hoya om jag hade haft nån.
    Ärtsoppa och plättar minsann! - Att vara kulturbärare är understundom ett mycket delikat kall.

    SvaraRadera
  3. Fan, Lester. Du måste vara den äldsta människa jag känner.
    Radio Viking och pingstvänlig? Nu ordinerar doktor Stellan en låt med Turbonegro, vars refräng tilltalar mig och troligen även dig: Hobbit Motherfuckers!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Radio Viking är ju swinbra! Jag funderar på att tjacka jubileumssmulan...
      Jag har fått "City of satan" på hjärnan. - En spegel av det moderna samhället.

      För övrigt så har du ställt till så att jag kommer att behöva en Stesolid rektal prefill innan hemsamariten kommer och lägger mig. Eftersom jag är så stel i axlarna kommer jag dessutom att behöva be om hjälp med att föra in den, vilket är ett mycket privat och därmed extra prekärt ärende.

      Radera
  4. Lester, kommer införandet av denna stesolid bidra med negativt vid kvällens sittdans till Siwan ikväll?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bedyrar att kvällen, som för övrigt är en fredagkväll, kommer att avlöpa utan inblandning från andra droger än alkohol och nikotin.
      I nuläget är jag i allra högsta grad tillbaka till mitt lite raljanta och griniga stofil-jag.

      Radera
  5. Igår tjänstgjorde jag i Avesta järnverk, bland gränsletruckar och flytande slagg. Så något utrymme för förmiddagspunsch fanns inte.

    Idag är jag dock inlåst på min grå kammare, vilket gör det självklart med nymalt kaffe och en skvätt Roslagspunsch.
    Tyvärr har min chef (Carina) beslutat att jag inte längre får röka pipa på kontoret. Alternativen att montera en utsugsfläkt eller gå till cigarrummet verkar bägge på tok för ansträngande.

    SvaraRadera
  6. Cliff Richard saknade tydligen sexualdrift, konstigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser mer än gärna att du upplyser mig mer i detalj om Cliffs sexdrift.

      Radera
  7. Hobbit MF:s text är inte heller dum! My generation sucks...

    SvaraRadera