lördag 2 mars 2013

Moon Bike Show 2013

Nu är ordningen återställd och jag har än en gång satt ned mina fötter på den Boréska fastighetens underbara, om än tjälade, mylla.
Moon Bike Show var som vanligt en trevlig tillställning även om jag tyckte att det var lite färre hojar än tidigare år - har folk upphört med motorcyklism månne?
Det kan ju iofs vara så att folk inte orkar släpa runt sina grejer till allmän beskådan med allt vad det innebär...
En del bekanta ansikten dök upp under förmiddagen, bl.a Plund och hans fästmö.
Jag tog lite bilder på en del fräsiga åkdon, King & Queen verkar vara det som gäller i choppersvängen i år.
Tyvärr närvarade jag inte vid prisutdelningen så jag har ingen aning om vilka hojar som kammade hem grannlåten. Istället hade jag äran att vara bjuden till min vän Gunnar som på ett mycket representativt sätt serverade både mat och kaffe( i kopp med fat) Roslagspunsch, konditoribakade punschrullar samt en väldigt trevlig madurocigarr.
Vi gick husesyn, pratade DC3:or med tillhörande skrönor och hade en makalöst trevlig stund, jag var därför vid ett ovanligt gott mod när vi tog adjö utanför hans hemman.

Nu blir det avrundning på Avestaäventyret med Romgroggar och vickning tillsammans med Ljuset i mitt liv, mina barn och min advokat. - Trevligt är bara förnamnet!

Skönt för grabbarna att komma ut på rastgården för en tiominutare...

Sportster

Chopper

Chopper igen

Renoverad Henderson

Orenoverad Henderson

Sjukdom eller bara vanlig "knullputs"

Italiensk gravyr

Ytterligare en chopper

En jävligt bra chopper

Ytterligare en chopper

Backracer med JAP - Inget för dig som gillar KENT.

Isracer - Verkligen inget för dig som gillar KENT.

Fin Triumph - Trajjorna var lätträknade...

Idrottsharley


Väldigt fint.

Johans knöl - En av dom bästa hojarna på plats.
Nymalet, Punsch, Punchrulle, Maduro, Trevligt sällskap
- Vad kan man mer begära?

5 kommentarer:

  1. Underbart - genuina hojar avbildade från höger, på väg mot äventyret!

    /J B

    SvaraRadera
  2. Ser trevligt ut.
    Hur är det med Johans bygge?
    Antar att allt funkar när det är nytt över disk.
    Vackert.

    Och din hoj.?
    Jag måste nog titta över för en okulärbesiktning under morgondagen.

    Sov sött.

    SvaraRadera
  3. Johans knöl såg verkligen spännande ut, fräsig färgsättning, matt metallic ?
    Kollade på Gunnars film: Din bajk var också tuff, dra några bilder på den !
    Jag hoppas du ställer ut på Elmia i påsk.

    SvaraRadera
  4. Hahahahahaha: Inget för dig som gillar KENT ! Så jävla bra. Vet du att KENT tackar A-kassan för deras framgångar ? Fy fan.

    SvaraRadera
  5. Det var ju så att det fanns en Triumphmaskin utställd, med diskret elegans, en smakfull färgkombination, inte överarbetad utan ren och en klar uppföljare till de Trajor som redan byggdes på tidigt sextiotal i USA och då ibland en ung Larry Watson inblandad.
    Lester, eller Micke, Black and White was the Winner

    SvaraRadera