fredag 15 mars 2013

I väntan på frälsning.

Idag är det fredag, vilket innebär att inom en snar framtid kommer fredagskvällen att nalkas oss.
När det inträffar kommer vissa av oss att vara i full fart med att förbereda den källa till äkta avslappning vi bekantat oss med som grogg, andra kommer redan att ha njutit ett par remmare av den jästa druvans kompakta lycka när aftonen lägger sitt mörka flor över Moder jord, och en del av oss nöjer sig naturligtvis med att sitta spiknyktra vid spinnrocken och fromt nynna på nån mysig läsarsång...
Hur man än väljer att förhålla sig till denna makalöst vackra kväll så är jag, från botten av mitt hjärta, uppriktigt intresserad av vad den vårbrunstige och kanske något tilltuffsade människospillran dricker eller inte dricker?

För egen del kommer jag sannolikt att njuta hårdkokta franska äpplen.

Published with Blogger-droid v2.0.6

20 kommentarer:

  1. Go kväll! Grogg vet jag inte, men jag hällde whisky i latten efter den fina fredags middagen bestående av 4 grillkorvar med bröd.. Resten av kvällen består av norrlands guld och kanske en whisky till.
    Whiskyn är The Old Pulteney 12.

    Mvh Jeppe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! - Whisky i latten, fan vilket fredagstrick, men det är klart, ska man toppa fyra grillade med bröd så måste man ju anstränga sig lite.

      Latte förresten! Är inte det sånt där kaffe som uppnästa kärringar och hippa ungdomsmänniskor dricker?

      Radera
    2. Det va ingen riktig latte med skummad mjölk och espresso, nån måtta får det va. Nej det va egentligen bara en vanlig kaffe med lite för mycket mjölk =)

      Radera
  2. Först några Miller Draft, med skruvkork, på fastande mage - allt för att snabbt komma igång...

    Sen blir det Fuller's IPA för njutning.

    Så småningom kommer hungern ikapp men då blir det ett par mackor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miller och IPA är väl i princip samma sak som mackor? ;-)

      Radera
    2. Nä, inte egentligen. Följer matchplanen - nu är det 2+2 å jag e hungrig :)

      Radera
  3. Gin & tonic, päronsodan sparas till morgondagen.... Vart en Falcon bayersk till maten vilken bestod i självaste Jansson's frestelse!!

    //Philip

    SvaraRadera
    Svar
    1. Philip!
      Du måste vara en av dom absoluta läckergommarna här i mitt kabinett!
      Förra helgen kräftor och nu Jansson!

      Radera
  4. Red Fang i burkarna, Finlandia och London Grape i glaset.
    http://www.youtube.com/watch?v=U48nRVL9Q4k

    SvaraRadera
    Svar
    1. Red Fang? Vad är det?
      Har du onepiece på dig förresten?

      Radera
    2. Lagom störd video, skit musik!
      Va faen e "London Grape"?

      Radera
  5. Du får kolla på Youtube. Jag äger faktiskt ingen Onepice :) skojade bara med hetrokillarna. Red Fang och Black Keys är heta hos Rocket just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet fan inte om jag vågar kolla - jag vet ju vad som hände sist... Jag fick ju tvätta fläsklapparna med kamferolja för att bli av med den härskna skånskan.

      Radera
  6. Ja fy faan.
    Kanske ännu viktigare än vad ni dricker, vad spisarčñb. +


    Här dricks det kortburk ooch rötjut och mer kortburk.

    SvaraRadera
  7. Grogg: London Grape köper man på Konsum. Far i huset brukar smyga ner några flaskor i backen, vi snackar 33cl glasflaska.

    SvaraRadera
  8. Ut ur garderoben bara. Delat på en flaska rose. Så var det klart. Förövrigt så är Black Keys helt ok

    SvaraRadera
  9. Ungdommarna på jobbet spisar Black Keys, och jag gillade soundet. Lite murken 70tals ljudbild lixom.

    SvaraRadera
  10. I fredags blev det olika öl från skafferiet, passade fint med Isterband och stuvad potatis.
    Sen drack jag fågel-whisky med svärfar in i natten.
    Hasse G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hasse.
      Du kommer invalsandes på söndagskvällarna nuförtiden? - Vadan detta?
      Isterband och stuvad potatis! - Jag antar att du har vett att högtidlighålla en sån måltid?

      Radera
    2. Terapijobb på landet, Telias täckning är ju inte hundra. En av luckorna har jag funnit utanför Kisa!
      Jag håller all husmanskost högt, åker gärna 20 mil extra för att kunna lägga Hugos isterband i gjutjärnspannan!

      Radera